Enabling Sweden AB

Enabling expanderar och öppnar kontor på Jylland

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2011 14:10 CET

Enabling börjar det nya året med ett förstärkt fokus på Jylland och Fyn, genom att öppna ett kontor i Fredericia. Expansionenskall ses i ljuset av att Enabling under de senaste åren harupplevt en ökande efterfrågan från kunderna väster om StoraBält och vår tydliga strategi om att alltid vara nära kunderna. Ansvarig för etableringen är Area Sales Manager JensThomsen, som har en imponerande track-record med 20 årinom IT branschen. Han kommer senast från en position somdelägare i ett IT-rekryteringsföretag och har dessutom erfarenhet som IT-konsult.

”Jag ser fram emot att leverera Enablings konsulttjänster och hela projekt, där verksamhetskunskap, snabb reaktionstid ochteknisk spetskompetens omsätts till lösningar som ger ett stortvärde till våra kunders affärer och organisationer”, säger Jens.

Om Enabling

Enabling är ett värdeskapande IT-konsultföretag som gör det möjligt för kunderna att nå sina mål och projekt i rätt tid. Enablings fokusområden är utveckling och integration av bl.a. Microsoft SharePoint-lösningar, Microsoft Dynamics och .NET samt inom test och kvalitetsledning. Referenslistan innehåller koncerner som Trelleborg, Sony Ericsson, Volvo, Region Skåne och Novo Nordisk. Enabling har kontor i Danmark och Sverige.

Läs mer om Enabling på www.enabling.se