Enabling Sweden AB

Enabling utökar ledningsgruppen och anställer Sverigechef

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 14:19 CEST

Staffan Arbring

IT-konsultbolaget Enabling utökar verksamheten och har senast anställt Staffan Arbring som ansvarig för Enablings svenska verksamhet. ”Enabling växer i Sverige och vi behöver därför en lokal stark ledare till att driva bolaget framåt. Staffan har bakgrund som Country Manager för Altran och Consignit och vi är övertygade om att Staffan med sin erfarenhet kommer att bidra till Enablings fortsatta växt och framgång”, säger Enablings CEO Michael Aoun.

Öresundsledare med lång erfarenhet från IT-konsultbranchen
Staffan Arbring är svensk och har arbetat i Danmark de senaste 12 åren. Han har en lång och solid bakgrund från IT-konsultbranchen, där han har varit Country Manager för Altran och Consignit i Danmark de senaste sju åren. ”Staffan har stor erfarenhet av att leverera projekt och konsulttjänster inom ECM området, baserat på bl.a. Microsoft SharePoint och Documentum, vilket passar helt perfekt in i Enablings vision om att bli Öresundsregionens ledande SharePoint konsultföretag”, fortsätter Michael Aoun.

Ansvar för Sverige och Life Science
I Enabling får Staffan ansvar för att vidareutveckla Enablings svenska aktiviteter med bas från kontoret i Malmö. Staffan får dessutom ansvar för att bygga upp Enablings kompetenscenter inom Life Science, där Enabling i dag har många kunder. På marknaden finns en ökande efterfrågan efter lösningar och konsulttjänster inom SharePoint 2010. ”Jag ser fram emot att bli en del av Enabling teamet samt skapa IT-lösningar som bidrar till att effektivisera Enablings svenska och danska kunders verksamheter”, avslutar Staffan Arbring.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Enabling AB
Michael Aoun, VD

E-mail: michael.aoun@enabling.se
www.enabling.se

Om Enabling

Enabling är ett värdeskapande IT-konsultföretag som gör det möjligt för kunderna att nå sina mål och projekt i rätt tid. Enablings fokusområden är utveckling och integration av bl.a. Microsoft SharePoint-lösningar, Microsoft Dynamics och .NET samt inom test och kvalitetsledning. Referenslistan innehåller koncerner som Trelleborg, Sony Ericsson, Volvo, Region Skåne och Novo Nordisk. Enabling har kontor i Danmark och Sverige.

Läs mer om Enabling på www.enabling.se