Encode Networks Svenska AB

Encode säkerställer fortsatt filöverföring genom ISDN i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 09:55 CEST

Telia lägger ned ISDN-kommunikationen i Sverige. Detta medför stora problem för tillverkande industrier som kommunicerar med utlandet via ISDN-nätet. Framförallt är det underleverantörer till fordonsindustrin som blir drabbade av nedläggningen. Encodes kommunikationstjänst ediNet säkerställer fortsatt ISDN filöverföring efter Telias nedläggning.

Att tillverkande industrier skall kunna kommunicera filer är viktigt för den svenska exporten. Då ISDN fortfarande finns i utlandet gör att det finns många kunder för svenska leverantörer kvar som inte vill bygga om sin datakommunikationsplattform på grund av svenska nedläggningen. Detta är ju något som vi ser som ett stort problem för våra kunder och vi har lagt stor vikt på att lösa detta i vår tjänst, säger Viktor Svensson som ansvarar för IT-infrastrukturen på Encode.

Encode Networks Svenska AB har idag representation i Stockholm, Göteborg och Falkenberg. Tillsammans med våra partners har vi en stark geografisk täckning.

Vi tillhandahåller kompetens och produkter för elektronisk handel och logistikprocesser inom
branscher som fordons- och verkstadsindustri, handel, bygg och transport.

Tidig information och påverkansmöjligheter som aktiv medlem i Odette Sweden och GS1 ger oss ett försprång och säkerställer lösningar i framkant på utvecklingen.

Vi stödjer våra kunder i att bygga och behålla en ledande position med hjälp av vår djupa branschkunskap inom EDI och dokumenterade leveransförmåga.