Sport Performance Center

​Ende svensk i ”VM” för personliga tränare

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2015 08:29 CEST

Västeråsaren Patrick Rapp driver Sport Performance Center där han jobbar som personlig tränare. I slutet av oktober åker han tillsammans med 9 andra personliga tränare från världens alla hörn till Barcelona för att göra upp om titeln som världens bästa PT.

Det är företaget Life Fitness som anordnar tävlingen Personal Trainers to Watch för femte året i rad och i år deltog över 1000 personliga tränare från 49 olika länder. En jury bestående av bland annat personal från Life Fitness, experter från American Council on Exercise och före detta vinnare valde ut de tio deltagare de tyckte passade bäst utifrån kriterier så som personliga värderingar, innovativa träningsmetoder, utbildningsnivå och erfarenhet.

Så här säger Patrick om att bli uttagen och om känslorna inför tävlingsdagen:

Att bli uttagen som en av de tio bästa personliga tränarna i världen är helt obeskrivligt. Jag är ju en tävlingsmänniska så jag kommer ge allt på tävlingsdagen för att visa vad jag kan och hur jag jobbar. Jag hoppas så klart att juryn blir imponerade och att jag lyckas ge ett avtryck.

Hur tävlingen än går är jag stolt över mig själv och jag är glad och tacksam att jag får arbeta med min passion. Samt att jag har så många grymma och härliga klienter att jobba med!

Patrick är enda svensk någonsin att ta sig till final, det sista momentet i tävlingen är en utvärdering för juryn där varje tränare bedöms utifrån deras förmåga att utvärdera, motivera och samarbeta med en klient. Momentet genomförs på David Lloyd Club Turó i Barcelona den 30 oktober.

Sport Performance Center sysslar med träningskonsultering för idrottare, motionärer, föreningar och företag bestående av personlig träning, träningsplanering, föreläsningar, fystester samt coachning.

Sport Performance Center hjälper alla, från motionärer som vill genomföra sitt första marathon till privatpersoner som vill gå ner i vikt samt elitidrottare som vill prestera bättre internationellt.