Debaser

Endless Boogie (US) + The Pharmacy (US) till Debaser Malmö 27/4

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 15:59 CET

Rock n rollens vara eller inte vara, död eller levande.. Inget av detta tjöt har någon betydelse när du lyssnar på Endless Boogie. Frontad av den gåtfulla sångaren och gitarristen Paul Major (aka "Top Dollar") och uppbyggt på blod och svett klamrar sig New York-bandet Endless Boogie fast vid rock n rollen som om det vore livet självt.

Det handlar om att kavla upp ärmarna, ge sig in i skiten och gräva fram bluesen - hitta alla de känslor av ånger och samvetskval som gömmer sig djupt i våra arma kroppar - för att sen skjuta ut allt rakt i ansiktet på oss med sådan glädje att det lämnar våra hjärnor blanka. Förra året var tanken att vi skulle ha fått stifta bekantskap med detta band för första gången men tyvärr tvingades vi ställa in den konserten. Nu gör vi ett nytt försök.

THE PHARMACY
Trots att de har rötterna i tweeträsket och håller huvudet i molnen så har The Pharmacy ändå lyckats fånga vår uppmärksamhet. Att de har klara kopplingar till Seattle och Olympia förklarar nog den ekvationen. De har spelat tillsammans sen 2002 och blev ett namn i fem sekunder när de turnerade tillsammans med Kimya Dawson från Moldy Peaches. Numer bor de i New Orleans och har äntligen knutit ihop säcken. Soundet på bandets senaste skiva beskrevs som av en förkärlek till kritvit 60-talspop, skev K-records indie, smutsig garagerock och kärlekskrank soul. Med andra ord ett band helt i vår smak. Senast vi såg bandet i Malmö var i april 2010 då vi fick sätta lapp på luckan. FULLT!

Mer info: http://www.debaser.se/kalender/10261/

DEBASER är med sina ställen Debaser Slussen, Debaser Medis, Debaser Malmö och Debaser Humlegården Sveriges största klubbscen för i första hand pop och rock med en sammanlagd kapacitet på 1850 gäster under veckans flesta dagar. Sedan starten 2002 har runt 4-5000 artister som Bob Dylan, The Strokes, Eldkvarn, bob hund, Arcade Fire, The Hellacopters, Pete Doherty, Bright Eyes, Mando Diao, The Hives, Ryan Adams och en rad internationella DJs förgyllt våra dagar.

För mer info besök: www.debaser.se
Presskontakt: viktor@debaser.se
Bilder: http://www.flickr.com/photos/debaser/