Enea

Enea får amerikansk mjukvaruorder värd 6 Mkr

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 09:04 CET

Enea, som är en världsledande leverantör av mjukvara och tjänster för nätverk, har fått en mjukvaruorder värd 6 Mkr av ett amerikanskt företag som är globalt ledande inom konvergens av television och musiktjänster via mobilt bredband. Ordern avser mjukvara i det så kallade middleware-segmentet för utveckling av kundens kommande generation av tjänster, inklusive tv-sändningar till mobiltelefoner, handdatorer och PC. Leverans sker första kvartalet 2007.

"Med Eneas nyutvecklade programvaror kan kunderna väsentligen korta sin utvecklingstid och minska kostnaderna. Ordern är ett bevis för teknikhöjden och konkurrenskraften i Eneas nya och breddade produktportfölj", säger Eneas vd och koncernchef Johan Wall.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Wall, VD och koncernchef Enea AB, +46 8 507 140 00, e-mail johan.wall@enea.com

Om Enea
Enea är världsledande inom realtidsteknologi, inbyggda system, middleware, utvecklingsverktyg, databasteknologi och konsulttjänster för avancerade system med krav på hög tillgänglighet. Våra kunder är verksamma bl.a. inom telekommunikation, mobiltelefoni, medicinteknik och fordonsteknik/infotainment. Eneas framgångsrika operativsystem OSE finns i ungefär hälften av världens 3G mobiltelefoner och basstationer. Enea har cirka 500 anställda och är noterat på den Nordiska Börsen (ticker ENEA).
Enea, OSE, OSEck, OSE epsilon, Element, Polyhedra, Optima, LINX och Device Software Optimized är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna.
För mer information se www.enea.com