Enea

Enea tecknar ramavtal med Alcatel

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2004 09:03 CEST

Enea har tecknat ett globalt ramavtal med Alcatel, en av världens ledande telekomtillverkare. För Enea som 'preferred supplier' markerar avtalet ett viktigt steg i Eneas telekomstrategi.

Ramavtalet som tecknades i Antwerpen ger Alcatel tillgång till Eneas produktfamilj OSE på världsbasis.

- Vi är mycket stolta över Alcatels förtroende för Enea och vårt teknikkunnande, säger Johan Wall, CEO på Enea. Detta bekräftar vår strategi att fokusera på vår OSE-familj, produktnära konsultverksamhet samt relaterade kvalificerade tjänster.

För ytterligare information kontakta:
Johan Wall, CEO, 08-507 141 09

Enea är noterat på Stockholmsbörsens Attract-40 lista.

Fakta om OSE
OSE är ett realtidsoperativsystem (RTOS) med en ledande position främst inom telekomindustrin. Omkring hälften av världens alla basstationer och 15 procent av alla mobiltelefoner bedöms innehålla OSE. OSE’s egenskaper medför särskilda fördelar inom telekominfrastruktur.Till dessa egenskaper hör tillförlitlighet, stabilitet, skalbarhet och modularitet. OSE utvecklas och säljs globalt av Enea i kombination med relaterade konsulttjänster och support till ledande tillverkare.

För mer information besök våra hemsidor www.enea.se, www.enea.com och www.ose.com