Energibolaget i Sverige AB

Energibolaget i Sverige AB öppnar försäljning mot villor

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 10:08 CET

- Under många år har fokus legat på företagskunder och privatpersoner boendes i lägenhet. Det är ett naturligt steg att gå in i ytterligare segment och förändringen gäller även våra svenska dotterbolag, säger Peter Wärme, VD.

Sedan grundandet av EBS har en av de viktigaste drivkrafterna varit att verka för en väl fungerande avreglerad marknad. Genom att börja sälja el till lägenhetskunder, den minsta kunden, togs ett stort steg i den riktningen. Nu är förhoppningen att kunna göra samma sak när det gäller boendes i hus.

Mer info finns på vår hemsida www.energibolaget.se

Energibolaget i Sverige AB har sedan starten 1999 blivit en av nordens ledande elleverantörer utan eget nät och riktar in sig både på företags- och privatkunder. För närvarande finns vi i Sverige, Finland och Spanien. Andra bolag får trassla bäst de vill med sina avtal. Vi har bestämt oss för den raka linjen. EBS är nämligen inga producenter, utan säljare/marknadsförare som verkligen kan elhandeln.