MaskinExpo Sweden AB

Enfas induktionspistol alltid nära till hands

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2019 20:02 CEST

Det är lätt att tröttna på fastsrostade skruvar och muttrar, men som väl är har det blivit lättare att vinna kampen mot dem. På årets MaskinExpo, den 23–25 maj, lanserar P&T Verktyg AB en enfas induktionspistol på 1 000 watt.

Induktionsvärmare har revolutionerat mekandet, eftersom de gör det enkelt att tillföra värme lokalt utan att behöva använda öppen gaslåga.

– Vi har letat efter en smidig induktionvärmare, som är enkel att ha med sig och som är lika vänlig mot plånboken som proppskåpet. Den här induktionspistolen uppfyller alltsammans, så det är bara att plugga i kontakten och köra, säger Peter Salomonsson, vd på P&T Verktyg AB.

Induktionspistolen har utbytbara induktorer för att täcka in olika situationer. Induktorer som ingår är 18, 22 och 29 millimeter, plus en flexibel värmare på 40 centimeter. En LED-lampa framtill hjälper användaren att se ordentligt i trånga utrymmen.

Värmaren levereras i transportväska med måtten 425x280x95 millimeter.

För mer information, kontakta:
Peter Salomonsson
P&T Verktyg AB
Tel: 0500–49 95 80, 070–6783298
peter@p-tverktyg.se
www.p-tverktyg.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se