Eurosport

Italien - England direktsänds i Eurosport 2

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2015 14:05 CEST

Eurosport 2 förlänger EM-kvalhelgen och bjuder på ett riktigt tungviktsmöte då kanalen direktsänder landskampen mellan Italien och England på Juventus Stadium, Turin 20.30 i morgon tisdag.

England motsvarade förväntningarna med en övertygande 4-0-seger mot Litauen hemma på Wembley i fredags. Därmed är man tillsammans med Slovakien det enda laget med full pott efter fem omgångar av EM-kvalet.

Italien spelade oavgjort, 2-2, borta mot Bulgarien. Övriga resultat i gruppen gick med italienarna som ändå kunde koppla ett grepp om andraplatsen i grupp H.

Sändningen från Italien - England startar 20.30, matchen sparkas igång 20.45 och kommenteras av Christopher Kviborg.

Mer toppfotboll på Eurosport och Eurosport 2 kommande veckorna:
Bundesliga: Leverkusen - Hamburg, 4/4 15.30 Eurosport 2
Bundesliga: Dortmund - Bayern München, 4/4 18.30 Eurosport 2
Franska cupen, semifinal: PSG - St Etienne, 8/4 20.30 Eurosport

Eurosportgruppen är ledande på sportunderhållning i Europa.

Under 2014 blevDiscovery Communications, världsledande inom betal-tv, majoritetsägare i Eurosport och utökade därmed mediaföretagets portfölj till att nå 2,7 miljarder abonnenter i över 220 länder och territorier.

Eurosport är den största Paneuropeiska tv-kanalen, den sänder på 20 språk och når 136 miljoner hushåll i 54 länder. Samma programinnehåll distribueras i HD på Eurosport HD. Eurosport 2 sänder till 73 miljoner hushåll på 18 språk till 51 länder. Eurosport 2 HD lanserades i augusti 2009. Eurosport Asia-Pacific når 16 länder i regionen och lanserade en HD-version 2011. Eurosports websiter rankas med sina 11 språkversioner som Europas främsta sportnätverk med 23 miljoner unika besökare per månad (comScore). Eurosport.coms gratisapp finns tillgänglig på 10 språk. Eurosportnews tillhandahåller sportnyheter från hela världen till hela världen. Eurosport Player, Eurosports web-TV-tjänst, sänder sport live och on-demand till användarnas datorer i 53 länder och Player-appen finns tillgänglig för mobiler, surfplattor och connected-TV i upp till 34 länder. Eurosport Events, organiserar, driver och marknadsför internationella sportevenemang.