Andekraft Nu/VQM, Vision Quest & Management

Enhet - det andliga partiet - inleder årets valrörelse under evenemanget En Andlig Kryssning

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2010 02:07 CET

Under årsmötet beslutade det andliga partiet Enhet att de inleder valrörelsen 2010 med att delta som utställare i den minimässa som pågår under evenemanget En Andlig Kryssning, den 28 - 29 mars, meddelar Annika Wesche, kommunikationsansvarig vid partiets kansli.

För arrangören av evenemanget kom Enhets deltagande som utställare som en total överraskning.
- Utställarna under En Andlig Kryssning, som är tolv till antalet, kommer från olika håll i Sverige. Tillsammans utgör de ett brett "andligt smörgåsbord" som passar både för de som börjar intressera sig för det andliga och för de som är mer initierade, säger Helena Kohlberg, Andekraft Nu, arrangör av evenemanget En Andlig Kryssning. Enhet passar väl in i den mix av utställare som anmält sig till En Andlig Kryssning och de är naturligtvis varmt välkomna att delta.

Sann andlighet, motsvarande engelskans spirituality, är inkluderande och välkomnande.
- Det handlar om att brygga broar och att vara öppen för nya eller annorlunda och alternativa synsätt, menar Helena Kohlberg.

Den kände motivationsföreläsaren Lasse Gustavson inleder evenemanget med en föreläsning på temat: ”En upplevelse av nära liv – i skuggan av döden".

- Döden kan vara en stark bundsförvant i livet, måhända den mäktigaste, fortsätter Helena Kohlberg,som själv kommer att hålla ett föredrag på temat: "Från Mobbningsoffer till Vinnare" där just döden figurerar i handlingen.

Vad vore En Andlig Kryssning utan storseanser? Under evenemanget håller de namnkunniga spiritualistiska medierna Jill Peterson och Sara Öhman storseanser.

- Intresserade kryssningsgäster har hört av sig via e-post och telefon och de ser med spänning fram emot storseanserna med både Jill och Sara, meddelar Helena Kohlberg, Andekraft Nu.

- Eftersom evenemanget är Östersjöns största mingel där andligt intresserade nätverkar och knyter nya kontakter är det inte direkt märkligt att Enhet gör oss sällskap, säger Helena Kohlberg och drar slutsatsen att partiet kan komma att attrahera nya väljare.

Enligt uppgift från Mita Hugdahl som var den från Enhet som först kontaktade Helena Kohlberg, Andekraft Nu, var Enhet det sjätte största partiet bland de som inte lyckades nå upp till 4-procentspärren i förra valet.

Enhet vill - med sitt visionsprogram - skapa ett tryggt och kärleksfullt samhälle med hållbar utveckling utifrån ett holistiskt perspektiv.

- Vem vet, måhända är tiden mogen för ett andligt parti. Tänk om Enhet når över 4-procentspärren den här gången, filosoferar Helena Kohlberg, Andekraft Nu - arrangören av evenemanget En Andlig Kryssning.

För mer information, kontakta:

Helena Kohlberg, VD Andekraft Nu/VQM 08 – 437 55 938 eller 070 – 956 01 50

Andekraft Nu anordnar föredrag och kurser för den som önskar lära sig hur de kan hur de kan göra framsteg i livet och utveckla sin intuition. Med enkla tips är det fullt möjligt att uppnå ett liv i harmoni, inre skönhet och sinnesfrid. Andekraft Nu arrangerar evenemanget En Andlig Kryssning. Andekraft Nu - är det självklara valet för personlig & andlig utveckling!