Aquadrip AB

Enkel grovfiltrering med många möjligheter

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2016 16:00 CET

FMA 6000 är ett automatiskt självensande vattenfilter anpassat för höga flöden och låga drifttryck. Det är enkelt att montera i befintligt rörsystem. Med standardiserade flänsar möter FMA 6000 filtreringskrav för vattenintag inom industri, kommunal VA och bevattningsapplikationer. Utrustning som pumpar och dysor skyddas från större partiklar vilka avlägsnas snabbt av filtret som levererar vatten till systemet även under den automatiserade rengöringsfasen.

Klicka på länken för att läsa mer om våra vattenfilter.

Om Aquadrip

Aquadrip erbjuder produkter och tjänster inom Vattenteknik och Bevattning. Vi baserar all vår verksamhet på enkel, effektiv och ekologisk användning av vatten.

Inom området Vattenteknik arbetar vi i huvudsak med partikelfiltrering. Aquadrip erbjuder ett stort utbud av filter för filtrering av vatten inom industri och kommunala anläggningar. Vi samarbetar med ledande aktörer på marknaden för att kunna erbjuda högkvalitativa och driftsäkra lösningar.

Aquadrip har över 30 års erfarenhet av dimensionering och installationer av automatiska och manuella filter för behandling av kylvatten, processvatten, råvatten, avloppsvatten mm. Vi strävar ständigt efter att bli en ännu bättre leverantör av lösningar för vattenrening.