Konradssons Kakel AB

Enkel och sparsmakad elegans

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2014 17:02 CEST

Med lugna toner på golv och vägg framhävs vackra saker och inredningsdetaljer mer. Rummet fylls med harmoni, god balans samt ger en känsla av minimalistisk inredningsstil – ”Less is more”.

Hos Konradssons finns det ett brett stilsortiment av kakel och klinker som passar både för enkel och sparsmakad elegans och för den som vill ha mer attityd och färger.

Alaska - ljus blank platta på både vägg och golv
Ett av paren som deltog i höstens inredningsprogram Drömkåken från TV4 valde att inreda sitt badrum med en enkel och stilren känsla. Här föll valet på kakelplattan Alaska, både på golv och vägg. Till det bröt de av med Aurore viola i duschen vilket ger både en personlig prägel och ett kaxigt uttryck i det enkla. Alaska finns i flera olika storlekar och är en vit polerad platta och passar perfekt att kombinera med en färgstark platta.

Sybaris Carrara är en kakelplatta med en elegant och lyxig känsla. Plattan
finns i storlek 24x69 och 32x32 samt med dekor i storlek 24x69.

Pris: Storlek 24x69 695 kr/m2, 32x32 845 kr/m2. Med dekor, storlek 24x69 795 kr/st.

Alaska finns i flera olika storlekar:

Mosaik 5x5, pris: 1 395 kr/m2
Stavmosaik, arkstorlek 30x30, pris: 1 795 kr/m2
30x30, pris 695 kr/m2
60x60, pris: 595 kr/m2
30x60, pris: 595 kr/m2

Mosaikplattan Auore finns i flera olika färger, måtten 2x2. Arkstorlek 32,7x32,7. Pris: 1 895 kr/m2

För inspiration och högupplösta bilder, besök Konradssons hemsida. www.konradssons.com

Konradssons har funnits i branschen i 40 år och de har alltid över 3000 leveransklara artiklar i Sveriges största byggkeramiklager. Konradssons har nu 50 anställda och en omsättning på ca 200 000 mkr. Huvudkontoret ligger i Jönköping.

Smart PR ansvarar för Konradssons presskontakter vad gäller olika sammanhang inom PR
Ulrika Geller Presskontakt, Smart PR  ulrika@smartab.eu  -  tfn. 036-440 17 72
För övrig information, vänligen kontakta: Sofia Kannerling, Marknadsansvarig på Konradssons, e-post: sofia@konradssons.com