Samtrip

Enkelt och miljövänligt att resa till Rally Sweden

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 10:50 CET

Ett nytt, billigt och miljövänligt resealternativ. Svenska Rallyt AB introducerar samåkningstjänsten Samtrip och underlättar för besökare att resa till tävlingen och hålla nere klimatpåverkande utsläpp.

Rally Sweden lockar årligen närmare 200.000 besökare.  Samåkning har givetvis förekommit tidigare men nu blir det enklare för de som vill ta sig till årets VM- och SM-premiär i rally.

– Med Samtrip når vi ut till rallyintresserade i hela landet och vi erbjuder våra besökare ett nytt, billigt och miljövänligt resealternativ.  Tio personer som skulle ta varsin bil kan nu åka i två. Det får en tydlig miljö- och ekonomisk effekt, säger Svenska Rallyts VD Bertil Klarin.

Via Samtrips webbtjänst som finns på Rally Swedens hemsida kan passagerare och bilförare knyta kontakter. Systemet är uppbyggt så att kontaktuppgifter lämnas ut först när både förare och passagerare accepterat varandra som reskamrater.

– Genom vårt sätt att lämna ut kontaktuppgifter blir det tryggt och enkelt att annonsera om sin kommande resa. Samåkning är en global trend som ännu inte nått Sverige. Det betyder mycket för miljön och samåkningen att Rally Sweden nu erbjuder och sprider information om resealternativet, säger Erik Jonsson, grundare av Samtrip Solutions.

Länk till samåkningstjänsten: http://rallysweden.samtrip.se/

---------------------------------------------------------------------
Text och bild fri för publicering.

Erik Jonsson, Samtrip Solutions

E-post: erik@samtripsolutions.se