Saab

Enklare för företag att administrera sin bilpark med ”Small Fleet”: Ny tjänst för smart biladministration från Saab

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2006 13:34 CEST

Försäkring Saab Försäkring lanserar en ny produkt för biladministration som vänder sig till företag med 5-40 bilar i vagnparken, dvs. merparten av alla svenska företag med tjänstebilsflottor. ”Small Fleet” är en webbaserad försäkringslösning för flerbilsägare. Helt papperslöst hjälper den kunderna att administrera sina försäkringar och att t ex skapa samlingsfakturor samt automatiskt bevaka när vagnskadegarantier löper ut så att kundens bilar alltid är helförsäkrade. Small Fleet är den första i en rad nya produkter från Saab Försäkring under året.
-Vi har lyssnat noggrant på önskemålen från våra kunder när vi utformade ”Small Fleet”, deklarerar Hans Lind, affärsansvarig vid Saab Försäkring. Det här är en tjänst som gagnar både oss och kunderna inom den för Saab så viktiga nybilsförsäljningen till företagen.

Small Fleet är i grunden samma Saab-anpassade försäkring som tidigare, med fokus på ett enklare bilägande och god bilekonomi.

- Produkten är efterlängtad, framhåller Jan Gustavsson, säljledare företagsbilar, vid Bekö Bil i Göteborg. Den är idealisk för företag där bilansvariga har tröttnat på tidsödande manuell hantering. Nu får vi nya starka argument och kan erbjuda helhetslösningar som innebär att administration förenklas.

Saab Försäkring är ett samarbete mellan GM Norden och If Skadeförsäkring.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Hans Lind, Saab Försäkring, 08-541 707 36, hans.lind@saabforsakring.com Örjan Åslund, informationschef Saab, 070-348 79 57, orjan.aslund@se.gm.com