Universal Music Sweden

Enrique Iglesias aktuell med albumet SEX+LOVE

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2014 09:54 CET

Världsstjärnan Enrique Iglesias återvänder den 17 mars med hans tionde studioalbum ”SEX+LOVE”. Albumet innehåller produktioner från bl a The Cataracs (Robin Thicke, Far East Movement, Selena Gomez).

Första singeln är ”I’m A Freak” som gästas av hitmaskinen Pitbull. De två artisterna har sedan hiten ”I Like It” för snart fyra år sedan blivit goda vänner och samarbetat flera gånger på varandras album.  Videon till I’m A Freak är inspelad i Los Angeles och regisserad av Collin Tilley (David Guetta, Nicki Minaj, Justin Bieber).

Med en försäljning på över 100 miljoner album världen över, otaliga superhits och 16 Billboard Music Awards räknas Enrique Iglesias som en latinovärldens absolut största stjärnor.