Universal Music Sweden

Enrique Iglesias släpper nya singeln "Turn The Night Up" 2a september

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2013 16:07 CEST

Rättelse: Svenskt releasedatum för "Turn The Night Up" - 2a september.

Grammy Award-vinnande multiplatinasäljande ikonen Enrique Iglesias släpper idag sin nya singel "Turn The Night Up”. Singeln är ett första smakprov på hans efterlängtade tionde studioalbum som kommer i höst. ”Turn The Night Up”, som är producerad av The Cataracs (Selena Gomez, Snoop Dogg), levererar energi på dansgolvet med obestridlig popelegans.

I samband med debutuppträdandet förra veckan släpptes även en interaktiv fan-video på www.turnthenightup.com som redan första dygnet fick över 12 miljoner träffar. Entusiaster har på hemsidan möjlighet att inkludera personliga bilder i musikvideon och därefter dela sin egen version med sina vänner.

Enrique är i frontlinjen för digital inkorporation i musikvärlden och släpper därför även Enrique Freak Out - en mobilapplikation som ger exklusiv tillgång till nytt material inför hans kommande album.