Entergate

Entergate medverkar vid The Executive Forum i Washington D.C.

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2019 13:26 CEST

IT-pionjären Cyrus Daneshmir startade Entergate i USA på den tiden när folk trodde att internet var en fluga. Under 2001 flyttade hela verksamheten till Sverige. Idag finns huvudkontoret med ett tjugotal medarbetare i Halmstad, men det globala kontaktnätet finns i allra högsta grad kvar. Den 13 juni är Daneshmir inbjuden att medverka vid The Executive Forum 2019 i Washington D.C.

– Inbjudan kommer från The Swedish-American Chambers of Commerce och Sveriges ambassad. Det är en imponerande gästlista med representanter från kongressen, ambassadörer och företagsledare för internationella bolag och jag är självklart väldigt stolt över att få representera Entergate i ett så fint sällskap. Det är en stor möjlighet som breddar vägen för oss in på en stor marknad, säger Cyrus Daneshmir.

Comeback i USA

Entergate utvecklar moderna digitala enkätverktyg som idag används av fler än 150 svenska kommuner, landsting, skolor och universitet, myndigheter och privat näringsliv samt inom klinisk forskning. Sedan mars 2019 testas och används Entergates verktyg Entermedic vid Mayo Clinic i Rochester, Minnesota.

– Vi har ett nära samarbete med Hans-Peter de Ruiter som är professor och enhetschef vid Mayo Clinic, som rankas som en av världens absolut främsta kliniker. Här finns nästan fyra tusen framstående läkare, patientvården är av högsta kvalitet och man har en stor effektivitet i sjukvårdskostnaderna. Kliniken är dessutom en internationell förebild när det gäller integrera forskning med klinisk verksamhet, säger Cyrus Daneshmir.

Entergate AB, Entergate utvecklar högteknologiska webbapplikationer sedan 2001. Säkra digitala verktyg som ger kommuner, landsting, myndigheter och privat näringsliv verktyg för att kartlägga och få beslutsunderlag som utvecklar verksamheter och individer.