Entré Karlskrona

Entré Karlskrona bjuder in till pressträff

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 12:45 CET

Entré Karlskrona bjuder in till pressträff

Karlskronas nya incomingbyrå Entré Karlskrona i samverkan med Utveckling i Karlskrona AB bjuder in till gemensam pressträff.

5 februari kl 13:00 på Scandic Hotel, Karlskrona.

700 rum till er tjänst

Hotellnäringen har sedan förra året samlat sig och startat incomingbyrån Entré Karlskrona. Detta för att skapa bästa förutsättningar för att arrangera och genomföra större konferenser, kongresser och möten i Karlskrona. Nu utökas satsningen där kommunens nya näringslivsbolag, Utveckling i Karlskrona AB, stöder satsningen som samarbetspartner.

Entré Karlskrona är en incomingbyrå med initiativ från den lokala hotellnäringen. Till skillnad från de flesta andra destinationer runt om i Sverige har man i Karlskrona lyckats samla samtliga hotelloperatörer. Allt i från hotellen med internationell kedjetillhörighet till de mindre fristående privata. Från om med 2013 kliver nu även kommunen in i satsningen via kommunens näringslivsbolag Utveckling i Karlskrona AB.

För mer information vänligen kontakta:

Ola Johansson, ordförande i Entré Karlskrona. Tel 0455-37 20 00.

Bengt Lingman, vd i Utveckling i Karlskrona AB. Tel 0455-30 33 92.

Entré Karlskrona är en incomingbyrå där samtliga hotell i Karlskrona är anslutna. Entré Karlskrona kan arrangera, planera och utveckla ert arrangemang av möten, konferenser, kongresser.  Tveka inte att kontakta oss!