Fikabox

Entreprenören Sofia Rydemalm samarbetar med Fikabox

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2015 14:41 CET

För att växa och bemöta kundernas förväntningar så krävs det både kreativitet och erfarenhet. Med framgångsrik tillväxt behöver Fikabox nu ta vara på möjligheterna och parallellt bemöta våra utmaningar. Sofia Rydemalm har nu startat ett samarbete med Fikabox, främst för att utveckla och säkerställa våra produkter.

”Jag är övertygad om att Sofia med sin breda erfarenhet och passion för produkt- och konceptutveckling kommer tillföra en bred kompetens i vårt team” säger Amrit Singh, VD på Fikabox.

Sofia har mångårig erfarenhet från att bygga varumärken samt produkt- och koncept utveckling som egen företagare. Hon har bl a startat och drivit en chokladfabrik i Frankrike där hon bodde under nästan 10 års tid. Idag arbetar hon även med att ta fram chokladprodukter under andras varumärken – sk white label produkter – åt företag som exempelvis Åhléns, Urban Deli och Pocket Shop.

”Fikabox befinner sig i ett spännande skede med många utmaningar och stor potential. Det ska bli riktigt kul att få vara med och skapa nya kvalitativa, goda och överraskande produkter åt dem” säger Sofia Rydemalm. Givetvis kommer vi att få se mer choklad i boxarna framöver.

”Bra choklad är både gott och nyttigt och kan ge dig den där känslan av välbehag som jag vill att du ska uppleva varje gång du njuter av en paus med fikaboxens snacks” fortsätter Sofia.

2016 kommer Fikabox att fokusera på att överraska sina abonnenter med godare och mer spännande mellanmål och med en tydligare kommunikation om vad de innehåller. Vi arbetar aktivt utifrån en tydlig plan för att stärka vårt varumärke och för att öka antal abonnenter. Vi på Fikabox är övertygade om att 2016 kommer bli ett spännande och bra år för Fikabox.

Gott Nytt År!

fikabox.se is a creative online start-up founded in Sweden in 2014 that started its services in mid-2015. Fikabox delivers a selection of healthier snacks directly into the mailbox to customers across Sweden. Fikabox customers can currently choose between an offering of over 90 different snacks, where each delivery contains four individually packaged and portioned snack combinations that are personalized to each user’s taste and dietary preferences, including soon coming gluten and lactose free options. Nutritional data is available online and provided within each delivery, which is also packaged in 100% recyclable box.

In October 2015, the founder of fikabox.se was rewarded the “Startup Entrepreneur of the year 2015” and the company raised nearly a million SEK from over 70 investors in late 2015 in its first financial round.