Swedbank

Entreprenörsbarometern 2003: FöreningsSparbanken bästa bank tycker Sveriges entreprenörer

Pressmeddelande   •  Jun 04, 2003 17:30 CEST

För andra året i rad har Sveriges tillväxtentreprenörer rankat sina mest attraktiva samarbetspartners i kategorierna riskkapitalister, revisorer, affärsjurister, rekryteringsföretag, försäkringsbolag och banker. FöreningsSparbanken rankas etta bland bankerna framför Handelsbanken, Nordea, SEB och Danske Bank.

- Sveriges entreprenörer är ryggraden i näringslivets utveckling. Att vi rankas högst bland bankerna är därför mycket glädjande, samtidigt som det inspirerar oss till att bli ännu bättre. Stark lokal närvaro och ett nära samarbete med lokala företagare och entreprenörer är grunden för vår verksamhet, säger FöreningsSparbankens VD och koncernchef Birgitta Johansson-Hedberg.

I Entreprenörsbarometern har 1 004 entreprenörer i svenska aktiebolag bildade sedan 1993 med minst fem anställda i november 2002 intervjuats. Undersökningen har genomförts av konsultföretaget Headworker, kunskapsföretaget Founders Alliance och i samarbete med Svenskt Näringsliv, SIF och Almi Företagspartners.

För mer information:
Marie Halling, företagsansvarig, FöreningsSparbanken, 0705-24 67 60