Entreprenörsjakten

Entreprenörsjaktens projektledarutbildning dag 2

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 11:18 CEST

Vi har återigen samlats på House of Win-Win i Göteborg, för att förkovra oss vidare i Entreprenörsjaktens filosofi och spelutveckling med Gustaf Josefsson. Projektledarna har spenderat natten på hotell Odin och dykt upp taggade och redo för en ny dag av inspiration.

Vidare under dagen ska våra projektledare delas in i lag och ge sig ut på kundmöten där de har i uppgift att identifiera problem. Efteråt ska de använda de kunskaper de fått under dagen för att utforma ett case som sedan ska användas i Entreprenörsjaktens tävling imorgon.

Med oss på företagssidan har vi START Communication, da Matteo och Särö Golf. Två företag och en organisation som väljer att satsa på entreprenörskap och ser den ofantliga nyttan som finns i att använda unga förmågor för att ta fram kreativa och nytänkande lösningar på sina problem.

Skulle ni vilja komma i kontakt med någon av projektledare eller följa våra utbildning under de här dagarna eller i ett senare skede. Kan ni kontakta info@entreprenorsjakten.se alternativt ringa 073-9409254.

Entreprenörsjakten 2010

Entreprenörjakten är en entreprenöriell femkamp, ett driftigt äventyr där Sveriges främsta unga entreprenörer får sina företagarförmågor satta på prov.

Idén bakom Entreprenörsjakten är mycket enkel. Vi tror att det svenska företag och unga entreprenörer har mycket att erbjuda och lära av varandra. Därför låter vi unga, kvalificerade entreprenörer ta sig an konkreta problemställningar på plats hos företagen.

Under en heldag skickas tjugofyra hungriga entreprenörer ut till fem olika företag, för att mötas av ett uppdrag baserat på ett verkligt problem. Under hård tidspress och utan invanda mönster produceras idéer och lösningar som företagen sedan kan göra verklighet av. Varje delmoment poängsätts och vid dagens slut står ett lag som segrare.

Affärsnytta för företagen. Möjlighet att bygga nätverk för entreprenörerna.

Under våren tar Entreprenörsjakten plats i Göteborg (26/3), Växjö (9/4), Stockholm (16/4), Eskilstuna (28/4) och avslutas med en final i Göteborg den 7 Maj. I varje genomförande deltar 5 företag och 25-30 st. entreprenörer.