SEB

Entreprenörskap temat för Eastern European Business Forum 2005

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2005 11:06 CEST

Marcus Wallenberg, Carl Bildt, Jean Lemierre, VD i den europeiska utvecklingsbanken EBRD, och Yegor Gaidar, f.d. premiärminister i Ryssland, hör till talarna vid årets stora konferens om utveckling och möjligheter i östra Europa - Eastern European Business Forum 2005.

Konferensen, som arrangeras av SEB och konsultföretaget Springfellow, äger rum den 13-14 oktober i Berns Salonger. Årets tema är entreprenörskap och programmet består av föredrag, paneldebatter och ett antal workshops.

Moderatorer är SEB:s chefekonom Klas Eklund och den polska TV-journalisten Monika Richardson.

Sammantaget medverkar cirka 35 talare representerande bland annat politik och offentlig sektor samt finans- och näringsliv i de baltiska länderna, Polen, Ryssland och Ukraina.

Journalister som önskar närvara vid konferensen är välkomna att anmäla detta till
Pia-Lena Gröning, tel. 08-763 87 87; pia-lena.groning@seb.se.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner som verkar på tio hemmamarknader i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland och Ukraina. SEB har drygt 680 bankkontor och 5 miljoner kunder, varav cirka 2 miljoner utnyttjar koncernens Internettjänster för sina bankaffärer. Den 30 juni 2005 uppgick koncernens balansomslutning till 1 800 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 012 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka
20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.