Communicare

Entreprenörskapsturnén återkommer...

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 11:39 CEST

Under hösten 2010 återkommer Communicare genom EU-projektet ”Attityd 2010” med Entreprenörskapsturnén ”Äg Din Framtid” för sista gången. Vi kommer till Örebro, Västerås och Katrineholm.

Inspirationsturnén syftar till att fler ungdomar skapar sin egen handlingskraft och stimulerar unga vuxna att se möjligheter i livet så att fler äger sin framtid!

- "Vi vill inspirera unga människor att våga drömma och göra verklighet av sina tankar och idéer men också ge dem chansen att bli lyssnad på" säger Communicares projektledare Joel Rudolfsson.

Till föreläsningen kommer bland annat Julia Roskvist. Julia är föreläsaren, inspiratören, utbildaren och moderatorn med missionen att sprida anti-jantelagen. Att få människor att sträcka på sig och våga basunera ut vad de är bra på! Just nu driver Julia sitt eget företag Julia & Co och drömmer om att jobba med tv och radio. Något som kanske snart blir verklighet…

Föreläsningen riktar sig till ungdomar som är inskrivna i Communicares projekt JobCollege samt andra unga vuxna inskrivna hos arbetsförmedlingen och de som är intresserade av att äga sin framtid. Anmälan sker genom vår hemsida www.minattityd.se.

HIT KOMMER VI!

Katrineholm
13 oktober kl. 09.00 – 11.30

Örebro
13 oktober kl. 13.00 – 16.00

Västerås
20 oktober kl. 13.00 – 16.00

För mer information:
Joel Rudolfsson
Projektledare Communicare
Attityd 2010 Örebro län & Västmanlands län
Epost: joel.rudolfsson@communicare.nu

Communicare är en non-profit ungdomsorganisation som arbetar för att unga människor skall göra det de vill. Organisationen jobbar med att stimulera entreprenörskap, handlingskraft och motivation hos unga kvinnor och män.

Communicare använder begreppet "ungt entreprenörskap" för det som unga människor behöver för att finna sin alldeles egna väg till vuxenliv, försörjning och delaktighet. Det handlar om makt över vardagen, makt över sitt egna liv, vilket är grogrunden för all tillväxt och demokrati. Vi vill förändra världen, en människa i taget.