Epson Sverige

Epson ger dig snabba och ekonomiska utskrifter i fyrfärg

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 15:58 CEST

Epson expanderar sitt urval av SureColor-skrivare i wideformat med tre kostnadseffektiva och snabba fyrfärgsskrivare för tillämpningar inom CAD, GIS och POS. Epson SureColor SC-T7000, SC-T5000 och SC-T3000 ger dig snabba och pålitliga utskrifter på bestruket och obestruket papper med en bredd på upp till 1 118mm (44 tum), 914 mm (36 tum) och 610 mm (24 tum) för respektive modell.

Skrivarna är konstruerade för att kunna passa in i alla kontorsmiljöer med sin eleganta utformning, smidiga storlek och låga ljudnivå och kontrolleras från framsidan för att enkelt kunna placeras längs en vägg.

SC-T7000, SC-T5000 och SC-T3000 är perfekta för tillämpningar där hastighet och ekonomi är allra viktigast, till exempel för att skriva ut arkitektritningar, kartor, presentationer, posters och inomhusskyltar. Skrivarna tar endast 28 sekunder på sig för att skriva ut en A1-sida i utkastsläge på standardpapper och driftskostnaderna kan optimeras med ett val av bläckpatroner i storlekarna 700, 350 och 110 ml.

För att ytterligare öka effektiviteten går det snabbt att komma igång med skrivarna med automatisk växling mellan fotobläck och mattsvart bläck. De är så enkla att använda att det inte behövs någon särskild utbildning. Alla kontroller sitter på skrivarens framsida och papper matas in ovanifrån. De färdiga utskrifterna matas ut på framsidan och staplas snyggt i en korg. Tack vare streckkoder är det enkelt att hålla koll på hur mycket papper som finns kvar på rullen.

Marco van Niekerk, produktchef på Epson Europe, säger: "När vi utvecklar en ny skrivare ser vi alltid till att fråga kunderna vad de vill ha. Våra kunder vill ha en skrivare som lätt kan integreras i deras befintliga produktionsmiljö och därför har vi lagt till ett HP-GL-emuleringsläge. En annan vanlig begäran är en hårddisk för utskriftsbuffring och därför har vi nu en hårddisk på 250 GB som tillval till alla tre skrivarna."

Skrivarna använder Epsons nya UltraChrome XD-bläck som har utvecklats specifikt för att ge högkvalitativa, hållbara utskrifter med djup svärta, brett färgomfång och skarpa, täta linjer med en minsta bredd på 0,02 mm. Epsons Variable-size Droplet-teknik behåller skärpan i de små detaljerna samtidigt som optimal effektivitet upprätthålls för stora färgområden.

Som ett led i arbetet med att minska vår miljöpåverkan använder sig SC-T7000, SC-T5000 och SC-T3000 av vattenbaserat bläck och är utmärkt med ENERGY STAR för effektiv strömförbrukning.

Nyckelfunktioner:

Se bifogad PDF

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 78 000 anställda i 99 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu