Epson Sverige

Epson gör det enkelt att skapa etiketter

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2012 10:30 CET

Med det mångsidiga LabelWorks-sortimentet kan företag spara både tid och pengar

18 december 2012 – Epson bygger vidare på sina framgångar inom utskrift och märkning för företag och presenterar nu sitt utbud av mångsidiga etikettmaskiner som är enkla att använda. Sortimentet, som är anpassat för både stationär och mobil märkning, omfattar den kompakta LabelWorks LW-300 som passar utmärkt för märkning på kontor och den lätta LW-400 med bakgrundsbelyst skärm som är avsedd för mobil märkning i praktiskt taget alla typer av miljöer. Båda modellerna är kompatibla många olika Epson-etikettband, bland annat de ekonomiska niometersbanden som gör att du dessutom kan spara pengar.

LW-300 och LW-400 är lätta att använda och har ett inbyggt tangentbord för att kunna användas som fristående enheter och särskilda funktionsknappar för att enkelt komma åt skär- och utskriftfunktioner. Genom att lagra upp till 50 olika favoritetikettmallar i etikettmaskinens internminne kan företagen dessutom spara värdefull tid. LW-300 kan lagra upp till 30 mallar, LW-400 kan lagra upp till 50 mallar.

Båda modellerna är mångsidiga och har en rad olika typsnitt, teckenstorlekar, symboler, ramar och stilar. Med LW-400 kan du även skriva ut streckkoder.

Epsons stora urval av etiketter med bredder på 6, 9, 12 och 18 mm täcker i stort sett alla märkningsbehov. I sortimentet finns bland annat standardetiketter, svarta, transparenta, matta och skrivbara matta pappersetiketter, indexflikar och flaggetiketter i många olika färger, till exempel fluorescerande och pastell, samt två styrkor på vidhäftningen. Alla Epsons etiketter är mycket hållbara, vattentåliga och klarar låga och höga temperaturer.

Herve Thevenin, produktchef på Epson Europe, säger: "För att våra kunder ska få mer etiketter för pengarna minimerar våra etikettmaskiner marginalerna på varje etikett så att svinnet minskar. Dessutom är våra ekonomiska niometersband bland de längsta på marknaden."

Epson LabelWorks-sortimentet kommer att finnas till försäljning från MÅNAD 2012, LW-300 med ett rekommenderat pris på 458 kronor (inkl. moms) och LW-400 med ett rekommenderat pris på 633 kronor (inkl. moms).

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu