Epson Sverige

Epson hyllas på BLI Summer 2014 Pick Awards

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 08:00 CEST

Epson hyllas på BLI Summer 2014 Pick Awards

Noggranna tester leder till erkännandet av WorkForce DS-860 som en enastående företagsskanner i A4-format.

Buyers Laboratory LLC (BLI), världens ledande oberoende testare av dokumentbildprodukter, utnämnde sina prestigefyllda ”Summer 2014 Pick Awards” i skannerkategorin tidigare i sommar och Epsons Workforce DS-860 med sin högkvalitativa prestanda fick en utmärkelse för den enastående företagsskanner den är.

Vadim Couthon, Epsons Sverigechef, säger: "Vi är glada över att ha uppmärksammats av BLI för vår skanner WorkForce DS-860. Utmärkelsen är ett bevis på den hastighet, tillförlitlighet och funktionalitet produkten står för, samt dess smidiga integrering i alla dokumenthanteringssystem. Produkten är idealisk för företag som vill få bättre effektivitet i sin datadokumentation och hantering av processer."

Utmärkelser från BLI är branschens mest eftertraktade, där enheter endast vinner utmärkelser efter månader av noggranna tester på BLI:s testanläggningar. Epsons Workforce DS-860 visade sig bättre än sina konkurrenter på grund av sin snabbhet och mångsidighet och förtjänade därför utmärkelsen ”Summer 2014 Pick Awards.”

DS-860 uppvisade strålande resultat i de olika kategorierna som testades, inklusive högre noggrannhet än genomsnittet vid streckkodsinläsning, snabbare än genomsnittshastighet vid genomströmningstester för hårdvara och förmåga att rymma en större bredd än genomsnittet för olika pappersstorlekar. Enheten har också en uppskattad TCO som är upp till 40 procent lägre än genomsnittet.

Lisa Reider, BLI:s seniora produktredaktör för skannrar, säger "Epson Workforce DS-860 erbjuder det totala paketet: robust programvara, en mängd uppsättning funktioner och en intuitiv design, allt till en lägre än genomsnittlig kostnad. Den har nästan allt som behövs för att skapa och skicka dokument i arbetsgrupper och på avdelningar och i liknande miljöer som kräver ett högt tempo för skannerlösningar."

BLI är världens ledande oberoende leverantör av analytisk information och tjänster angående digital bildbehandling och dokumenthantering. BLI ger insikts- och omvärldsbevakning och kommer med högt värderad vägledning gällande produktutveckling. Två gånger om året utnämns ”Pick Awards”, där de produkter som visat bäst resultat i BLI:s alla laboratorietester under de föregående sex månaderna, hyllas.

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu