Epson Sverige

Epson lanserar 7 nya allt-i-ett-skrivare för hemmabruk

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 08:00 CEST

Epson lanserar 7 nya allt-i-ett-skrivare för hemmabruk

Skriv ut från en surfplatta, smartphone och Facebook med enastående men ändå prisvärda resultat ,ed Epsons nya allt-i-ett-enheter med Wi-Fi.

Epson har presenterat sju nya bläckstråleskrivare för hemmabruk, inklusive små allt-i-ett-enheter med LCD-pekskärm och skrivare som ger blanka foton och skarp text. Expression Home och Expression Premium skrivarserier är utformade för aktiva hushåll och sträcker sig från instegsenheter till mer avancerade enheter, alla med Wi-Fi och ett urval av mobilutskriftsalternativ.

Expression Premium (XP-820, XP-720, XP-620 serier och XP-520) skrivare är mångsidiga, kompakta allt-i-ett-skrivare som är utformade för hemmaanvändare i behov av enastående blanka foton och skarpa tydliga textdokument. Automatisk Wi-Fi-inställning gör det snabbt och enkelt att
ansluta till ett Wi-Fi-nätverk[1], eller så ansluter du dina enheter via Wi-Fi Direct. Dubbelsidig utskrift och LCD-skärmar gör dessa skrivare ännu mer effektiva och enkla att använda. XP-820 och XP-720 lägger till en 10,9 cm LCD-pekskärm med en motordriven kontrollpanel, två pappersfack, kontrollpanel och utmatningsfack som automatiskt öppnas och stängs och en dokumentmatare för specialmedia. XP-820 har även fax och en automatisk dokumentmatare.

Epsons serie med utskriftsappar för mobiler, Epson iPrint och Epson Creative Print ger användarna möjlighet att skriva ut från en smartphone, surfplatta, bärbar dator och till och med att skriva ut foton från Facebook[2]. Kompatibilitet med Apple Airprint[3] och Google Cloud Print ingår som standard över hela serien.

Expression Premium-sortimentet använder Epsons Claria Premium-bläck, ett bläcksystem i fem färger som kan skapa hållbara textdokument tillsammans med blanka foton med tydliga detaljer, djup svärta och fylliga, livfulla färger.

XP-820, XP-720, XP-620 serier och XP-520 finns tillgängliga från och med 1 september och kostar 2195 kronor, 1895 kronor, 1495 kronor och 1395 kronor inklusive moms.

Expression Home (XP-225, XP-320 serier och XP-420 serier) Small-in-One på ingångs- och mellanklassnivå är kompakta och gör utskrift, skanning och kopiering enkelt. Alla modeller har Wi-Fi och mobil utskrift, samt en 1200 dpi-skanner. Modeller i XP-320-serien and XP-420-serien har Wi-Fi Direct och inkluderar kompatibilitet med Apple Airprint3 och Google Cloud Print och XP-420-serien har dessutom en 6,4 cm LCD-pekskärm i färg.

Den nya Expression Home Small-in-One använder Epson Claria Home-bläck som är en mångsidig omgång bläckpatroner med fyra separata färger för skarpa, tydliga textdokument och blanka foton i labbkvalitet. Du kan också spara upp till 30 % bläck[4] med Epsons separata bläckpatroner eftersom du endast byter ut den färg som har tagit slut.

XP-225, XP-320 serier och XP-420 serier finns tillgängliga 1 september och kostar 695 kronor, 895 kronor och 1195 kronor inklusive moms.

Alla Premium- och Home-modeller är kompatibla med appen Epson iPrint2 som gör det enkelt att skriva ut från surfplattor och smartphones. iPrint kan förutom att ge tillgång med en knapptryckning
till foton och dokument som är lagrade på en surfplatta eller smartphone även skriva ut en webbsida, skanna ett dokument på distans, eller ge tillgång till dokument i molnlagringskonton som Dropbox, Evernote, Box och Google Drive.

Viktiga funktioner:
- Allt-i-ett-skrivare med 1,200dpi-skanner
- Epson Claria Premium-bläck för användning med Expression Premium-modeller
- Epson Claria Home-bläck för användning med Expression Home-modeller
- Wi-Fi och Wi-Fi Direct
- Dubbelsidiga utskrifter med Premium-modeller
- Epson iPrint och Epson Creative Print
- LCD-pekskärmar (utvalda modeller)
- Automatisk dokumentmatare (utvalda modeller)

Mer information finns på: www.epson.se/hemmafoto.

–Slut–

[1] Automatisk inställning kompatibel med Windows 8, Windows 7, Windows
Vista och Mac OS
[2] Epson iPrint och Epson Creative Print kräver trådlös anslutning och Epsons utskriftsappar. Email print och scan-to-cloud kräver internetanslutning. Mer information och en lista över språk och enheter som stöds finns på www.epson.se/connect
[3] Skrivare med AirPrint fungerar tillsammans med iPad (alla modeller), iPhone (3GS eller senare) och iPod touch (3:e generationen eller senare) med den senaste versionen av iOS.
[4] Jämförs med konkurrenters motsvarande skrivarmodeller ≤ 100 €/£ med användning av trefärgspatroner. Testning genomfördes av BLI i maj 2014. Vikt för dokument (87 %) och foto (13 %) utskrift baserad på TNS "Studie över utskriftsvanor och attityder", juni 2013. För mer information besök www.epson.eu/individualinks

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu