Epson Sverige

Epson lanserar de senaste hemmabioprojektorerna på IFA 2016

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2016 15:36 CEST

Epson lanserar en projektorserie på IFA 2016 i Berlin som omfattar tre nya banbrytande HDR-kompatibla projektorer med 4K-förbättring (EH-TW7300, EH-TW9300, EH-TW9300W). Nytt är även en trio projektorer för hemmabio i Full HD (EH-TW6700, EH-TW6700W och EH-TW6800).

Maths Arvesjö, Business Sales Manager på Epson i Sverige, säger: "Besökare på IFA bör komma förbi hall 21b, monter 103 för att se vår projektorserie offentligt för första gången i en hemmabio- och vardagsrumsmiljö. Vi visar våra premium-modeller (EH-TW7300, EH-TW9300, EH-TW9300W), som har de senaste teknikerna för förbättrad bildkvalitet: 4K-förbättring, UHD Blu-ray och HDR-stöd. Dessutom ger den motordrivna optiken och linspositionsminnet en enastående valfrihet och flexibilitet när det gäller installation. Vi visar även EH-TW6700, EH-TW6700W och EH-TW6800 som handlar om att föra in hemmabiokvalitet och avancerade funktioner i vardagsrummet i ett oslagbart bekvämt paket."

För besökare som hoppas på att upptäcka de senaste produkterna inom hemmabio, kommer EH-TW7300, EH-TW9300, EH-TW9300W att imponera med 4K-förbättring, UHD Blu-ray, stöd för högt dynamiskt omfång , motordriven optik och linspositionsminne. Genom att kombinera de senaste bildteknikerna, kan dessa projektorer ge filmer liv med extra detaljrikedom. De har också 4K-förbättring för att ta den projicerade bilden till en helt ny nivå för textur och upplösning , oavsett om de visar normalt 4K-innehåll eller skalar upp 1080p-innehåll digitalt i Full HD. Alla tre projektorer ger en fantastisk upplösning, klarhet och marknadens djupaste svärta tack vare ett exceptionellt högt kontrastförhållande på upp till 1 000 000:1 (EH-TW9300 / EH-TW9300W) och 16-delars glaslins.

EH-TW7300, EH-TW9300 och EH-TW9300W ger användarna möjlighet att titta på en film varje dag på den stora duken under de följande sju åren[1], vilket säkerställer ett minimalt underhåll. Motordriven optik innebär också att installationen är korrekt och enkel med en motordriven 2,1 x optisk zoom, motordriven skärpa och en ny motordriven linsrörelse på ±96,3 % vertikalt och ±47,1 % horisontellt. Eftersom det blir enkelt att se film så som regissören avsåg, kommer användaren också att kunna växla mellan olika bildformat eftersom projektorerna kan lagra upp till tio olika positioner för linsminne.

Av de tre mellannivå-modellerna är det EH-TW6800 som mest kommer att imponera när det gäller de bästa möjliga hemmabiobilderna i Full HD. Förutom att ha ett högre dynamiskt kontrastförhållande på 120 000:1 och 100 procent sRGB-support, kan EH-TW6800 ISF kalibreras för att uppnå bästa möjliga bildkvalitet. Den stöder även RJ45 och RS232C.

De prisvärda EH-TW6700, EH-TW6700W EH-TW6800 har alla Full HD-upplösning och är 3D-klara, men det som verkligen skiljer dem från konkurrenterna är att de är imponerande enkla att installera. Utrustad med både horisontell och vertikal linsrörelse kan varje modell placeras långt från dukens mitt och ändå projicera en klar, exakt bild där det behövs. EH-TW6700W erbjuder en smart installation utan kablar och lägger till trådlös HD-överföring samt tillgång till Epson iProjection-appen och låter användaren styra projektorn från en smart enhet.

De sex projektorerna använder Epsons 3LCD-teknik som garanterar livfulla färger och ljusa bilder även i ljusa vardagsrumsmiljöer. 3LCD ger högkvalitativa bilder med lika hög återgivning av vitt och färgat ljus, medan den tar bort "regnbågseffekt".

EH-TW6700, EH-TW6700W, EH-TW6800, EH-TW7300, EH-TW9300 och EH-TW9300W är tillgängliga från september 2016 och de rekommenderade cirkapriserna inklusive moms är SEK 13,995, 16,995,17,990, 23,990, 29,990 samt 33,990.

Viktiga funktionerEH-TW6700EH-TW6700WEH-TW6800
Full HD 2D OCH 3D
3LCD-teknik
Vertikalt och horisontellt linsbyte 1 (+/-60 % och +/-24 %)
Kraftfulla inbyggda högtalare (2 x 10 w) -
Trådlös HD-sändare med 5 HDMI-ingångar[2]--
Hög ljusstyrka för vitt och färgat ljus3 000 lumen3 000 lumen2 700 lumen
Högt kontrastförhållande för djup svärta70 000:170 000:1120 000:1
ISF-kalibrering--
2 x HDMI 1.4
RJ45- och RS232C-stöd--
Bildförbättring och bildinterpolering i 2D och 3D-läge
Epsons iProjection-appTillval[3]Tillval3
Viktiga funktionerEH-TW7300EH-TW9300EH-TW9300W
Förbättrad 4K, HDR-storbildsupplevelse
Stöd för UHD Blu-ray
Motordrivet linsskifte på +/-96,3 % vertikalt och +/-47,1 % horisontellt
Hög ljusstyrka för vitt och färgat ljus2 300 lumen2 500 lumen2 500 lumen
Högt kontrastförhållande för djupare svärta160 000:11 000 000:11 000 000:1
Motordriven skärpa och zoom (2,1 x)
HDMI x2 (1 x HDCP2.2 och 1 x HDCP1.4), RJ45, RS232c och triggerutgång
4K-sändare för WiHD – 4K över WiHD med 4 x HDMI-stöd för HDCP2.2--
2D- och 3D-redo
Du får exceptionell bildkvalitet med Epsons 3LCD-teknik

[1]Baserat på i genomsnitt 1 timme och 45 minuters tittande per dag med lampan inställd på eco-läge.

[2] Trådlös HD-funktion finns för de 27 EU-staterna och dessutom Kroatien, Island, Norge, Saudiarabien, Schweiz, Turkiet och Förenade Arabemiraten. Med reservation för eventuella ändringar. Kontakta ditt lokala försäljningskontor för Epson-produkter för att få mer information om tillgängligheten på olika marknader.

[3] Trådlös LAN-enhet krävs (tillval)

Om Epson Europe

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.
Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har over 67.000 anställda i 90 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europa
Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1700 anställda och sålde för 1551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050