Epson Sverige

Epson lanserar den första bärbara projektorn med möjligheter till QR-kodsanslutning

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 08:00 CEST

Nu är det bara att skanna en projicerad QR-kod för att dela den smarta enhetens innehåll, tack vare den nya funktionen iProjection. Epson har lanserat den första bärbara företagsprojektorn som kan skanna QR-koder[1]. Den bärbara 3LCD-projektorn EB-W28 är utformad så att samarbete och delning av innehåll från smarta enheter kan ske nästan omedelbart, och dess innovativa QR-kodsfunktion är en del av Epsons ambition att skapa världens bästa interaktiva projektorupplevelser.

Vadim Couthon, Epsons Sverigechef, säger:

"QR-kodsanslutningen i iProjection gör det väldigt enkelt för vem som helst med en smartphone eller surfplatta att länka till EB-W28. När Epsons app iProjection har hämtats till en smart enhet är det bara att skanna en QR-kod som EB-W28 projicerar. Det har aldrig varit enklare att ta det man ser på en smart enhet och dela det med en större publik."

QR-kodsanslutningen är bara en av funktionerna som ökar alternativen och valfriheten och som gör det enklare att ansluta till EB-W28. HDMI-ingången är MHL-klar, vilket gör att en smartphone eller surfplatta kan anslutas via kabel. Denna nya modell ger imponerande och professionella presentationer och är utformad för att ge hög bildkvalitet och flexibel placering, tack vare dess keystone-korrigering och optiska zoom. Det är enkelt att göra jämförelser på möten genom delad skärm, och uppdateringen av den fasta programvarans och skärmmenyns kopieringsfunktioner innebär mindre stoptid för företag. Det är även enkelt att installera flera projektorer. EB-W28 kan stoltsera med WXGA-upplösning, ett kontrastförhållande på 10 000:1 och en ljusstyrka på 3 000 ANSI lumen och använder Epsons 3LCD-teknik. Detta garanterar lika starkt vitt och färgat ljus för ljusa och levande färger samt tre gånger ljusare färger än ledande konkurrenter[2].

Den här projektorn är främst till för att användas i små företags lokaler och kontor, och därför är EB-W28 tillräckligt lätt för att snabbt och enkelt flyttas omkring mellan olika konferensrum. Programvaror för Epson nätverksprojicering (för delning av anpassade inställningar med en uppsättning av projektorer) och projicering från flera datorer ingår. Det sistnämnda har moderatorkontroll och gör att upp till 50 användare kan dela innehåll.

EB-W28 finns att köpa från och med september med ett rekommenderat cirkapris på 4.190 kronor exklusive moms.

Viktiga funktioner:
- WXGA-upplösning
- iProjections QR-kodsfunktion1
- Ljusstyrka på 3 000 ANSI lumen och lika starkt ljus för både vitt och färgat ljus
- Kontrastförhållande 10 000:1
- 3LCD-teknik
- MHL-klar HDMI-ingång
- Programvaror för delad skärm och projicering från flera datorer

[1] QR-kodsfunktionen kräver appen iProjection finns på Android- och iOS-enheter
[2]  Jämfört med ledande DLP-projektorer med ett chip för företag och utbildningsverksamheter baserat på NPD-data mellan juli 2011 och juni 2012. Färgljusstyrkan uppmätt i enlighet med IDMS 15.4.  Färgljusstyrkan varierar beroende på kundens användning. Mer information finns på www.epson.se/clo

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu