Epson Sverige

Epson lanserar prisvärda 4-i-1-färgbläckstråleskrivare för mindre företag och hemmakontoret

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 08:00 CEST

Epson lanserar prisvärda 4-i-1-färgbläckstråleskrivare för små kontor och hemmakontoret

WF-2600-serien har fjärrutskrift och dubbelsidig utskrift, Wi-Fi, Wi-Fi Direct och NFC-hopparning[1] med smarta enheter.

Epson presenterar tre nya kompakta och prisvärda 4-i-1-färgbläckstråleskrivare för hemmakontoret och mindre företag. De senaste tillskotten till WorkForce-produktsortimentet inkluderar funktioner som är ett måste för användare i små företag och för hemmakontoret – liten och utrymmesbesparande design, dubbelsidig utskrift, Wi-Fi, Wi-Fi Direct och LCD-pekdisplayer i färg[2]. Alla levererar kostnadseffektiva och högkvalitativa kontorsutskrifter.

Vadim Couthon, Epsons Sverigechef, säger:

”De här nya kompakta WorkForce-skrivarna erbjuder det bästa inom prisvärd 4-i-1-prestanda och är perfekta för mindre företag och hemmakontor. Med ett sortiment som inkluderar dubbelsidig utskrift, automatiska dokumentmatare och snabba, laserliknande resultat, är det här bläckstråleteknik när den är som bäst2.”

WorkForce WF-2660DWF, WF-2650DWF och WF-2630WF kan alla skriva ut, skanna, kopiera och faxa, och erbjuder Wi-Fi samt Wi-Fi Direct® för trådlös utskrift utan nätverk. En automatisk dokumentmatare med plats för 30 ark och en 1200 dpi-skanner med teckenigenkänning finns också som standard i sortimentet.

WF-2660DWF och WF-2650DWF ger utskrifter i affärskvalitet. De har byggts på Epsons egen
PrecisionCore-teknik, en nästa generations utskriftsteknik för bläckstråleskrivare med överlägsen färg, utskriftskvalitet och hållbarhet på en stor mängd olika media. Båda modellerna inkluderar ett frontmatat pappersfack med plats för 150 ark, erbjuder dubbelsidig utskrift och kan nå utskriftshastigheter på 13 sidor i svartvitt och 7,3 sidor i färg per minut[3].

Du kan även ansluta till din Android-smartphone eller -surfplatta via NFC-hopparning på den förstklassiga WF-2660WF1, som även erbjuder Ethernet-anslutning och en 6,8 cm stor pekdisplay i färg.

WorkForce WF-2660DWF, WF-2650DWF och WF-2630WF har alla Epson Connect, vilket ger möjlighet att skriva ut varifrån som helst i världen bara genom att skicka dokument till skrivaren, eller via en drivrutin för fjärrutskrift. Epson Connect innehåller även appen Epson iPrint[4] för enkel utskrift via Wi-Fi från smartphones och surfplattor, och skanna-till-molnet-funktioner. Skriv ut direkt från mobila enheter tack vare kompatibilitet med Apple AirPrint[5] och Google Cloud Print.

Alla modeller använder Epsons snabbtorkande DURABrite Ultra-bläck, vilket säkerställer proffsiga
företagsutskrifter som inte smetas ut och som tål vatten och markeringspennor. WF-2600-serien är kompatibel med bläck ur 16-serien, vilka finns i bläckpatronstorleken standard och XL. WF-2660DWF är även kompatibel med de svarta 16XXL-bläckpatronerna som ger upp till 1 000 utskrivna sidor[6]. Spara upp till 30 % bläck med Epsons separata bläckpatroner – byt bara ut den färg som har förbrukats[7].

WorkForce WF-2660DWF, WF-2650DWF och WF-2630WF finns tillgängliga på marknaden och
kostar 1596 kronor, 1196 kronor och 1036 kronor exklusive moms.

För jämförande tabell över de olika modellerna, se bifogad fil.

[1] Endast WF-2660DWF. Kräver NFC- och Wi-Fi Direct-aktiverad enhet med Android OS 4.0 eller senare. Appen Epson iPrint måste hämtas från Google Play
[2] Alla funktioner är inte tillgängliga på alla modeller.
[3] Bestäms i enlighet med ISO/IEC 24734 som visar genomsnittlig ESAT i kontorskategoritestet för standard-simplex A4. Mer information finns på www.epson.eu/testing
[4] Epson iPrint och Epson Creative Print kräver trådlös anslutning och Epsons utskriftsappar. Email print och scan-to-cloud kräver internetanslutning. Mer information och en lista över språk och enheter
som stöds finns på www.epson.se/connect
[5] Skrivare med AirPrint fungerar tillsammans med iPad (alla modeller), iPhone (3GS eller senare) och iPod Touch (3:e generationen eller senare) med den senaste versionen av iOS.
[6] Den genomsnittliga utskriftskapaciteten grundas på ISO/IEC 24711/24712. Den faktiska utskriftskapaciteten varierar beroende på hur utskrifterna ser ut och på användningsförhållandena. Mer information finns på www.epson.eu/pageyield
[7] Jämförs med konkurrenters motsvarande skrivarmodeller ≤ 100 €/£ med användning av trefärgspatroner. Testning genomfördes av BLI i maj 2014. Vikt för dokument (87 %) och foto (13 %)utskrift baserad på TNS "Studie över utskriftsvanor och attityder", juni 2013. För mer information besök www.epson.eu/individualinks

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu