Epson Sverige

Epson presenterar sina tillskott till WorkForce Pro-sortimentet

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2012 09:25 CET

Epson presenterar sina tillskott till WorkForce Pro-sortimentet

Perfekta för krävande företagsarbetsgrupper med krav på tillförlitlighet och prestanda

16 mars 2012 – Epson har byggt ut sitt WorkForce Pro-sortiment med WP-4095 DN och WP-4595 DNF. Dessa skrivare är särskilt utformade för att erbjuda prisvärdhet, energieffektivitet, hållbarhet och högkvalitativa utskrifter åt företagsarbetsgrupper samt små och medelstora företag.

WorkForce Pro WP-4095 DN- och WP-4595 DNF-skrivarna är idealiska lösningar för företagsarbetsgrupper eftersom de erbjuder de emuleringar som IT-chefer förväntar sig i kombination med prestanda, hög tillförlitlighet och upp till 50 procent lägre kostnad per sida än konkurrerande laserskrivare[1]. Dessa bläckstråleskrivare erbjuder ett reellt alternativ till laserprodukter och innebär ytterligare kostnadsbesparingar tack vare en extra snabb automatisk funktion för dubbelsidig utskrift, vilket sänker pappersförbrukningen.

Företagen får lägre bläckkostnader med ett urval av högkapacitetspatroner som räcker upp till 3 400 sidor var[2], med en utskriftsupplösning på 4800 x 1200 dpi. Detta ger företagen utskrifter av toppkvalitet som tål överstrykningspennor, är vattenfasta, snabbtorkande och ljusbeständiga, eftersom de torkar omedelbart tack vare Epson DuraBrite Ultra-bläck. Båda enheterna är nätverksklara för enkel delning och erbjuder PDL-stöd, inklusive PCL6, PCL5c och äkta Adobe® PostScript® 3™-emuleringar. De är också utrustade med Epson Connect[3] för att motsvara användarnas mobila utskriftsbehov, så att de kan skriva ut från smartphones och handdatorer var de än är.

Alina Zagaraite, produktchef på Epson Europe, säger: ”Dessa tillskott till WorkForce Pro-sortimentet är skapade för enkel integrering i företagsarbetsgrupper. De erbjuder det bästa från två världar: hållbarhet och prestanda, kombinerat med prisvärdhet och miljövänlighet. Produkterna erbjuder hela 80 procent lägre[4] energiförbrukning jämfört med konkurrerande laserskrivare, med en universell skrivardrivrutin och en rad emuleringar, vilket ger både effektivitet och miljömässiga fördelar.”

Alina tillägger, ”.Med WorkForce Pro-sortimentet behöver företagen inte längre kompromissa mellan tillförlitlighet, prestanda och prisvärdhet”.

WP-4095 DN och WP-4595 DNF finns till försäljning från mars 2012 och kostar 3 995 SEK och 4 995 SEK respektive.

Nyckelfunktioner funktioner se bifogad pdf fil

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 78 000 anställda i 99 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu

Miljövision 2050