Epson Sverige

Epson projektor vinner prestigefylld utmärkelse från EISA

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 14:28 CEST

16 augusti 2012 – Epsons 3D-projektor EH-TW9000W har tilldelats utmärkelsen ”European Projector 2012-2013” av European Imaging and Sound Association (EISA). Epson bekräftar därmed sin ställning som ledande inom projektionsteknik.

EISA:s jury imponerades av projektorns utmärkta bildprocessor och hantering av snabba rörelser, dessutom var projektorn väldigt lätt att installera. ”Det här är en utav de bästa lösningarna på marknaden idag – nu kan alla bygga sina drömmars hemma-bio”.

”Den här utmärkelsen av EISA är ett bevis från branschen på att vi har kvalitativa produkter och det här erkännandet av EH-TW9000W vittnar om vår kompetens inom högkvalitativa projektorer. Utöver utmärkelsen från EISA så har EH-TW9000W även vunnit ett pris från TIPA (Technical Image Press Association) tidigare i år. Vi på Epson är stolta över att vara i framkant vad det gäller tekniken för projektorer och hemmabiossystem”, säger Madlyne Colson, produktchef på Epson Europe.

EH-TW9000W ger dig den bästa möjliga 3D-upplevelsen med hög återgivning av vitt och färgat ljus på upp till 2 400 lumen och kontrastnivåer så höga som 200 000:1. Tack vare Epsons 3LCD-teknik är bilderna som projiceras klara, tydliga och sköna för ögat. Dessutom är EH-TW9000W en av de första 3D-projektorerna för full HD på marknaden som är trådlöskompatibel, något som gör det möjligt för användaren att ställa in projektorn utan behöva dra kablar över hela bostaden.

Epsons unika ljusstyrketeknik ger 3D-innehåll som är betydligt ljusare än andra 3D-hemmabioprojektorer med full HD2. Genom att dubblera uppdateringsfrekvensen från 240 Hz till 480 Hz har blackout-tiden mellan vänster- och högerbilder minskats väsentligt, det ger en ljusare 3D-bild som är behagligare för användarna att titta på.

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 78 000 anställda i 99 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu