Epson Sverige

Epson släpper ny supersnabb 44-tums storformats-skrivare för produktion

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2016 11:39 CEST

På drupa 2016, bås A01-1, hall 05, visar Epson sitt nya 44-tums (111,8 cm) nytillskott i SureColor SC-P-serien; SC-P10000. Modellen följer i den nyligen lanserade 64-tumsmodellen (162,6 cm) SC-P20000:s fotspår. Båda innovativa modeller är lättanvända och framställer exakta foton, butiksobjekt och skyltningar i storformat och med fantastisk kvalitet - till och med vid ultrahöga hastigheter. Kunderna kan nu utnyttja sortimentets samtliga funktioner, men skriva ut objekt i mindre storlek.

SC-P10000 är en optimal lösning för fotolabb, foto- och kopieringsbutiker, tryckerier och företag som letar efter en intern lösning. I dessa ytterst krävande scenarier behöver användarna en skrivare som kan framställa utskrifter av högsta kvalitet och som har en exceptionellt hög produktivitet – vid 600 x 600 och högre. SC-P10000 omfattar det nya PrecisionCore MicroTFP-skrivhuvudet som framställer fantastiska resultat, till och med vid snabba utskriftslägen. Högprecisionsteknik för mediamatning ‒ inklusive en nyutvecklad, kamerabaserad stabilisator för pappersmatning och ett mediainduktivt valssystem ‒ gör att användaren kan känna sig säker på att få en smidig drift.

Richard Garp, produktchef på Epson Europe i Sverige, säger: "Vi ser verkligen fram emot att få avslöja vår nya 44-tumsmodell på Drupa. Den är perfekt för kopieringsbutiker med stora volymer som behöver kunna skriva ut med verkligt höga hastigheter - utan att behöva kompromissa med kvalitén. Våra kunders behov fortsätter att utvecklas, och därför är det vitalt för oss att expandera vår produktportfölj och våra tekniker i syfte att möta deras behov."

Exakta färger, mjuka övergångar och fina detaljer är det som särskiljer bra utskrifter. Epson säkerställer att dess kunder kan vara konkurrenskraftiga och leverera exakta, pålitliga resultat på samtliga dessa fronter genom sin nya bläckuppsättning UltraChrome Pro 10. De nya HD-bläcken Foto och Mattsvart samt fyra svarta nivåer kombineras i syfte att tillhandahålla ett rikt, fantastiskt tonspann vid framställningen. Vidare möjliggörs en lägre grynighet och förbättrad gradering genom K4- och Multi Size Droplet-teknik (MSDT).

Problemfria utskrifter möjliggörs också med SC-P10000. Skrivaren styrs enkelt via den stora färg-LCD-panelen, som vägleder användaren med bilder. Att byta ut och växla mellan olika media sker snabbt och enkelt. Dessutom låter ett genomskinligt fönster i skrivarhöljet och ett i rullhöljet användarna att kontrollera utskriftsstatus och återstående media. Hårddisktillvalet gör också att utskriftsjobb kan skrivas ut direkt via skrivarpanelen, utan någon dator.

Underhållet underlättas också, vilket gör användarna oberoende och kapabla att sänka sina kostnader. Efter avslutad utskrift gör skrivhuvudets placering att det tillsammans med bläcklocket kan rengöras av användaren. Epsons färgkalibreringsverktyg låter dessutom användarna enkelt hantera sin skrivares färgstabilitet utan behov av dyra tillbehör.

Epson säkerställer att dess skrivare och bläck är ytterst ekonomiska, detta då effektiviteten alltid är ett bekymmer för alla företag. En ytterligare Adobe-postscriptmodul (tillval) kan användas tillsammans med SC-P10000 i syfte att ytterligare höja användarens effektivitet och arbetsflöde.

SC-P10000 finns tillgänglig från och med maj 2016 och det rekommenderade cirkapriset är EUR 7295 ex moms.

Om Epson Europe

Epson är ett ledande globalt teknikföretag som strävar efter att främja innovationer och överträffa kundernas förväntningar inom utskrifter, visuella kommunikationer, livskvalitet och tillverkning. Epsons sortiment sträcker sig från bläckstråleskrivare, utskriftssystem och 3LCD-projektorer till industrirobotar, smarta glasögon och sensorsystem som baseras på kompakt, energisparande och högprecisionsteknik.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation och har nästan 70 000 anställda i 94 företag världen över. Epson är stolt över sina bidrag till de samhällen där man är verksam och sina kontinuerliga insatser för att minska miljöpåverkan.

www.global.epson.com

Om Epson Europa

Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1 700 anställda och sålde för 1 551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050