Epson Sverige

Epsons interaktiva projektorer finns nu med programvaran SMART Notebook över hela världen

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 10:00 CET

Epson och SMART Technologies Inc. har idag tillkännagivit ett avtal som innebär att programvaran SMART Notebook® för samarbetsinlärning nu kommer att medfölja Epsons interaktiva projektorer över hela världen. Genom att skapa en kraftfull kombination för interaktiv inlärnng blir det nu lättare än någonsin för lärare att få tillgång till en globalt erkänd programvara samt marknadsledande visningsmöjligheter för samarbete.

"Lärare är alltid på jakt efter de hårdvaru- och programvarulösningar som på bästa sätt hjälper dem att undervisa effektivt samt främjar studenternas engagemang och inlärningsresultat", säger Vadim Couthon, Epsons Sverigechef. "Detta samarbete riktar sig direkt till lärarnas behov att skapa engagerande, effektfulla och roliga lektioner, samt även till att uppfylla lärarnas behov i realtid. Genom att sammanföra dessa ledande interaktiva klassrumstekniker tillhandahåller vi de verktyg som behövs i syfte att uppfylla dessa behov."

Det nya avtalet baseras på det redan etablerade programvaruförhållandet mellan de båda företagen, ett förhållande som har gjort det möjligt för Epson att sälja programvaran SMART Notebook tillsammans med sina interaktiva projektorer på vissa globala marknader sedan år 2013. Epson kommer nu att paketera programvaran SMART Notebook, inklusive en prenumeration på SMART Notebook Advantage under det första året, tillsammans med Epsons interaktiva projektorer som standard på global basis. Prenumerationen låter kunderna uppgradera till valfri ny version Notebook-programvara under detta första år, samt ger dem även åtkomst till teknisk support och låser upp premiumfunktioner i Notebook.

"Vi är mycket glada över att förlänga vårt långvariga samarbete med Epson till ett globalt erbjudande", sa Greg Estell, Solutions President på SMART Technologies. "SMART Notebook gör det enkelt för lärare att skapa en engagerande, interaktiv undervisning på ett sätt som är naturligt för såväl lärare som elever, och nu kan de göra detta på valfri Epson-projektor."

Denna vinnande kombination gör det möjligt för lärare världen över att använda den bäst säljande interaktiva projektorn1 tillsammans med samarbetsinriktad inlärningsprogramvara i syfte att skapa visuellt attraktiva, engagerande och interaktiva inlärningsupplevelser. Epsons kompletta interaktiva projektorserie har testats samt till fullo godkänts av SMART för användning tillsammans med programvaran SMART Notebook, och SMART Notebook stöder fullt ut Epsons interaktiva funktioner som till exempel dubbla pennor och touch-sensor. Både Epson och SMART kommer att tillhandahålla kundsupport och utbildning för sina respektive produkter och därigenom ge lärare ett starkt självförtroende när dessa tar med sig ett förbättrat samarbete till klassrum och andra utbildningsplatser.

Tillgänglighet

Epsonsinteraktiva projektorer med rättigheter för programvaran SMART Notebook börjar levereras i början av 2016.

-Slut-

Om Epsons interaktiva projektorer

För mer information om vårt produktsortiment inom utbildning, gå till www.epson.se/utbildning

Om SMART Notebook

SMART:s prisbelönta programvara Notebook gör det möjligt för lärare att introducera relevant och anpassningsbart innehåll under sina lektioner, samtidigt som dess breda urval intuitiva verktyg och funktioner hjälper dem att snabbt och enkelt skapa och tillhandahålla lektioner som är både engagerande och effektiva. Den medföljande, ettåriga SMART Notebook Advantage-prenumerationen låter dig låsa upp premiumfunktioner samt uppgradera till nya SMART-versioner. Med stöd från webbplatsen SMART Exchange får lärarna tillgång till resurser, kan dela lektionsmaterial samt utbyta tips och framgångar kring användningen av SMART-produkter i klassrummet. Mer än 65 000 digitala resurser på 23 språk ger lärarna tillgång till bilder, videos och redan skapade SMART Notebook-filer samt lektionsaktiviteter gällande undervisningsstandarder.

Om SMART

SMART Technologies Inc. (NASDAQ: SMT, TSX: SMA) är världsledande inom enkla, intuitiva lösningar som möjliggör mer naturliga samarbeten. Vi är en innovatör inom interaktiva tekniker samt programvaror med touchfunktion som inspirerar till samarbete inom såväl utbildning som affärsverksamhet över hela världen. För mer information, gå till smarttech.com.

1Baserat på sålda enheter för projektorer med 500 ANSI lumen och över under kalenderåret 2014 enligt Futuresource Consulting Limited.

2Färgljusstyrka (Colour Light Output) uppmätt i enlighet med IDMS 15.4. Färgljusstyrkan varierar beroende på kundens användning. De produkter som använts av tredjepartslaboratorium för mätning av färgljusstyrkan utgjordes av ledande Epson 3LCD-projektorer för företag och utbildning, samt ledande DLP-projektorer med en enda krets, baserat på NPD-säljdata mellan juni 2013 och maj 2014, samt på PMA-säljdata för kvartal 1-3 år 2013.

Anm.: EPSON är ett registrerat varumärke, och EPSON Exceed Your Vision är en registrerad logga som tillhör Seiko Epson Corporation. Alla övriga produktvarumärken utgör varumärken och/eller registrerade varumärken tillhör sina respektive företag. Epson frånsäger sig samtlig rättigheter i fråga om dessa varumärken.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu