Epson Sverige

Epsons nya laserprojektor för hemmabio med HDR, högkvalitativ 4K-förbättring och stöd för Ultra HD Blu-Ray

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 08:30 CEST

Epson EH-LS10500 erbjuder den ultimata bildkvaliteten med motordriven lens shift, zoom, fokus och minne för linspositioner. Epson EH-LS10500 tar också High Dynamic Range (HDR)-tekniken till hemmabio. Den har en kombination av reflekterande 3LCD paneler, 4K-förbättring samt stöd för Ultra HD Blu-ray skivor och andra HDR- källor för att ge den ultimata hemmabioupplevelsen.

Magnus Hultquist, Business Account Manager för projektorer på Epson i Sverige säger: "På EH-LS10500 har HDR lagts till för att göra hemmabio ännu mer intensiv och uppslukande och vi är verkligen stolta over den. Det är vår senaste generation laserprojektorer för hemmabio, som nu ger möjlighet att visa HDR-material i all sin prakt. Genom att öka kontrasten mellan de mörkaste och ljusaste delarna av bilden skapar HDR mer djup och nya nivåer med detaljer som tidigare inte har varit möjligt. Dessutom berikas färgerna betydligt och EH-LS10500 visar allt i naturtrogna färger. Projektorn är skapad för hemmabiomiljö och tekniken inuti EH-LS10500 har allt du kan önska för att visa skarpa bilder, brett färgomfång och total svärta. Mjuka bilder kan säkerställas tack vare stor bländare och höghastighetsrespons för att få detaljrika bilder under snabba rörliga sekvenser."

EH-LS10500 levererar en förstklassig hemmabioupplevelse. Den erbjuder också uppskalning av 1080p innehåll till 4K-upplösning[1], detaljförstärkning, frame interpolation och ISF kalibrering. Nyttjandet av laserkällan innebär också att man får ett brett färgomfång som täcker sRGB, DCI och Adobe RGB för den mest korrekta färgreproduktionen och visar video med färger som är exakt de som regissören avsåg. Laserljuskällan gör att EH-LS10500 ger dig ca.30,000 timmars lamptid i Eco-läget[2]. Detta är likvärdigt med att titta på en film varje dag i 46 år2. Tack vare laserteknologin har projektorn också snabb uppstartstid och har maximal prestanda redan efter 20 sekunder.

EH-LS10500 är designad för att diskret passa in i ditt hem. Det snygga linsskyddet, dolda kontrollpanelen och nästan helt tysta fläkten gör den perfekt för hemmabio. Den är också enkel att använda tack vare den motoriserade optiken som gör att du kan justera lens shift, zoom och fokus via fjärrkontrollen.

De som ser på film i olika bildformat kommer att uppskatta att EH-LS10500 har minne för olika linspositioner. Du kan spara upp till 10 olika inställningar för bildformat upp till 2.4:1 bara genom att klicka på en knapp.

EH-LS10500 är tillgänglig från november 2016 till ett riktpris på 69.990 kr inkl.moms

Nyckelfunktioner:

• HDR-stöd
  • Ultra HD Blu - ray stöd
  • 1500 lumen
  • 30 000 timmar lamplivslängd i Eco-läge1
  • 4K – förbättring
  • Laserteknologi
  • Motoriserad lens shift på +/-90% vertikal och +/-40% horisontell och linszoom på 2.1x
  • 3LCD reflekterande paneler
  • Maximal färgprestanda efter 20 sekunder
  • Tre års garanti på alla delar
  • Tyst fläktljud (19dB eco)

[1]Using Epson’s 4k enhancement technology

[2]Based on watching an average 1hr 45mins film every day and the lamp set in Eco mode

Om Epson Europe

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.
Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har over 67.000 anställda i 90 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europa
Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1700 anställda och sålde för 1551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050