Promosalons Sverige AB

EQUIPHOTEL, hotell och restaurangsmässa i Paris, presenterar INNOV 16, ett exklusivt showcase av innovationer

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2016 16:18 CEST

I över 50 år har EquipHotel hjälpt den franska och internationella hotell- och restaurangbranschen att tolka tidens trender, upptäcka innovationer och främja kontakterna i branschen – allt med ett och samma mål: skapa nya lösningar och affärsmöjligheter för alla aktörer inom Hotell och Restaurang.

EquipHotel som äger rum den 6-10 november 2016 i Paris, är en inspirationskälla för arkitekter, dekoratörer och designers från hela världen. Liksom hotell- och restaurangägare använder de mässans levande scenografier för att få inspiration till hur morgondagens hotell och restauranger ska fungera och se ut.

KOM OCH INSPIRERERAS INNOVATIONSANDAN!

"EQUIPHOTEL presenterar INNOV 16, ett exklusivt showcase av enastående innovationer endast på EQUIPHOTEL!"  Corinne Menegaux, Director of EquipHotel.

"Besöksnäringen är en mycket dynamisk sektor: en sektor som kontinuerligt skapat innovationer, ständigt uppfinner sig själv. Innovation - en viktig motivation för våra utställare, och huvudintresset för våra besökare - är närvarande vart man än tittar på EquipHotel. Årets INNOV16-tävling (tidigare kallad Equip'Innov) visar upp ett urval av innovationer som är smarta och attraktiva i lika hög grad - i ett ord, de är inspirerande "

INNOV16, med innovation i centrum på EH16

I år presenterar utställarna 350 innovationer - 150 fler än 2014. En expertkommitté tog fram en kortlista över kandidater och sedan har köpare fått rösta på någon av innovationerna på denna kortlista.

Med två veckor kvar till utställningen har juryn av experter och köpare avslöjat 2016 års vinnare i tävlingens åtta kategorier:

1. BESLAG OCH RENOVERING
  2. MATSERVIS
  3. INREDNING, BELYSNING, MÖBLER (INOM- och UTOMHUS)
  4. KÖKSUTRUSTNING, VARMA DRYCKER OCH BAR
  5. HYGIEN OCH RENGÖRING, LINNEN OCH YRKESKLÄDER
  6. LIVSMEDEL, DRYCKER
  7. SPA, BADRUM
  8. TEKNOLOGIER

Innovationer i rampljuset !

Du kan se alla dessa innovationer just nu på utställningens webbplats: www.equiphotel.com. Innovationerna kommer också att presenteras på själva mässan, med en ’’innovationsvägg’’, särskild skyltning på stativ och ett dedikerat Innovations Spår i besökarens guide.

För ytterligare information: Promosalons Sverige AB – tel: 08-660 40 11 eller email: sweden@promosalons.com