Universal Music Sweden

Eric Clapton "Give Me Strength: the ’74-’75 Sessions" släpps nu på måndag 9/12!

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 14:25 CET

Gitarrfantomen Eric Clapton fick sitt stora kommersiella genombrott som soloartist i mitten av 1970-talet, när han gav ut en rad kritikerrosade försäljningssuccéer, däribland ”461 Ocean Boulevard” från 1974 som är i centrum på denna magiska rockbox,innehållande hela fem CD och en ljud-bluray.”461” satte tonen för hans framgångsrika mix av rock, soul, pop, reggae och så klart - blues.

Boxen innehåller digert utökade versioner av originalalbumet, uppföljaren ”There’s One in Every Crowd” och liveplattan”E C Was Here”, samt en CD med inspelningar tillsammans med blueslegenden Freddie King. På BR återfinns två nya mixar av ”461”. En högtidsstund för alla fans av Slowhand och hans magiska fingrar.

Tracklist finns bifogat!