Norrviddenkoncernen - nu en del av Diös Fastigheter

Eric Saade väljer In:gallerian

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 14:40 CET

- Otroligt roligt att stjärnskottet Eric Saade kommer till In:gallerian  och att vi får bjuda våra kunder på detta! Hans omåttliga popularitet i kombination med att det är hans enda stopp i Norrland kommer nog att locka stor publik, säger Anna Dahlgren centrumledare för In:gallerian.

Eric Saade slog igenom med låten Manboy som han knep en tredjeplats i Melodifestivalen med ifjol. Trots framgången tvekade han att ställa upp i årets tävling men bestämde sig för att göra det, något som resulterade i vint i Globen och vidare en tredjeplats i Eurovision Song Contest i Düsseldorf. Placeringen var Sveriges bästa på över 20 år och det rådde inget tvivel om att Eric Saade var en artist med stjärnstatus.

Tidigare har Eric Saade varit medlem i pojkbandet What´s up samt programledare på Disney Channel. Hans popularitet bland den yngre publiken är omåttlig, men även den äldre generationen tycks älska Saade - Sveriges nyaste tillskott i artisteliten.

21-åringen som både dansat och sjungit sig in i publikens hjärtan säger själv att han hämtar inspiration fårn artister som Michael Jackson, Bryan Adams och bandet Backstreet Boys. Med en talang som är få förunnad är det inte helt omöjligt att det är Eric Saade själv som kommer att bli den nya internationella världsstjärnan.

Dag: Lördag 3/12

Tid: 14.00

Plats: Cerverascenen i In:gallerian, Sundsvall

Kontaktperson: Anna Dahlgren, centrumledare In:gallerian

anna.dahlgren@norrvidden.se

060 - 13 76 14

Norrvidden är en norrländsk fastighetskoncern med huvudkontor i Sundsvall. För att ha en stark lokal närvaro har vi lokalkontor på våra huvudorter Sundsvall, Gävle, Östersund, Umeå och Luleå. Bolaget bildades 2002 och  äger fastigheter om totalt ca 840 000 m2.