Ericsson

Ericsson förnyar lånefacilitet till år 2007

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2003 08:35 CEST

Ericsson har undertecknat en lånefacilitet om USD 1 miljard med sina närmaste relationsbanker. Den nya faciliteten förfaller år 2007 och säkerställer därmed Ericssons behov av den här typen av faciliteter för de nästkommande åren.

Telefonaktiebolaget LM Ericsson har undertecknat en lånefacilitet om USD 1 miljard med sina närmaste relationsbanker. Den nya faciliteten kommer att ersätta den idag existerande faciliteten på USD 1 miljard vilken förfaller i sin helhet september 2004. Den nya faciliteten, med förfall i september 2007, träder i kraft när den existerande förfaller, och är strukturerad som en bekräftad facilitet, kallad "Forward Start Agreement" ("FSA").

Faciliteten koordinerades av ABN AMRO, Citigroup, Nordea och SEB Merchant Banking. Följande banker deltar också i faciliteten: BNP Paribas, Crédit Agricole Indosuez, Deutsche Bank, Goldman Sachs Credit Partners L.P., HSBC, JPMorgan, Morgan Stanley, Svenska Handelsbanken och Swedbank.

Ericsson formar framtidens kommunikationslösningar för Mobilt Internet och bredband genom tekniskt ledarskap. Genom att erbjuda innovativa lösningar i mer än 140 länder, hjälper Ericsson till att skapa världens mest kraftfulla kommunikationsföretag.

Läs mer på www.ericsson.com/press

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA