Euroling AB

Erik Engberg ny försäljnings- och partnerchef för Euroling

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 11:49 CET

Euroling, en ledande leverantör av tjänster för informationssökning, expanderar och anställer Erik Engberg som ny försäljnings- och partnerchef.

- Erik har en gedigen erfarenhet av säljledning från såväl produkt- som konsultbolag inom IT. Han har under mer än 12 år arbetet i bolag som utvecklat, sålt och implementerat lösningar för informationshantering, vilket är en perfekt matchning för rollen, säger Johan Carlberger, VD på Euroling. Vi är glada över att få tillgång till Eriks erfarenheter och är övertygade om att vi genom detta kommer att utveckla såväl vårt sälj- som ledningsarbete.

Erik Engberg kommer närmast från IT-konsultbolaget Pdb där han var ansvarig för Stockholmskontoret. Dessförinnan var Erik med och grundade IT-bolaget iBizkit som sålde informationshanteringslösningar på den svenska marknaden. iBizkit förvärvades av Pdb i oktober 2007.

- Jag har följt Euroling och företagets lösningar för informationssökning på avstånd under ett antal år och det är oerhört stimulerande för mig att nu få vara med och ta Euroling till nästa nivå, säger Erik Engberg. Mitt mål är att åstadkomma en ännu slagkraftigare säljenhet samt vara med och implementera nödvändiga processer, rutiner och arbetssätt inom bolaget så vi kan nå fler kunder med bibehållen leveranskvalitet och kundnöjdhet. Som ett led i detta arbete kommer jag att fokusera på att vidareutveckla vår partnerdrivna försäljning.

Erik Engberg tillträdde sin tjänst på Euroling i augusti 2010.

Om Euroling

Euroling är en ledande leverantör av tjänster för informationssökning. Under varumärket SiteSeeker erbjuder företaget sök- och statistiktjänster för e-handel, webbplatser och intranät till fler än 250 företag och organisationer, bland annat Clas Ohlson, Ving och Försvarsmakten. En unik tjänstemodell erbjuder expertstöd och sökteknik i världsklass som matchar kundens unika och föränderliga behov av effektiv informationssökning. För mer information, besök www.euroling.se.