Erik Penser Bankaktiebolag

Erik Penser Fondkommission AB blir Erik Penser Bankaktiebolag

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 09:05 CEST

Erik Penser Fondkommission AB har idag erhållit tillstånd av Finansinspektionen att bedriva bankrörelse. Förutom ett utökat tjänsteutbud innebär detta även att företaget byter namn till Erik Penser Bankaktiebolag.

- Banktillståndet är ytterligare ett steg i vår satsning på expansion inom såväl affärsområdet Private Banking som Investment Banking. Som bank får vi ett kraftfullt förstärkt erbjudande och ett ännu tydligare varumärke, säger Peter Melbi, VD för Erik Penser Bankaktiebolag.

Banktillståndet gäller från och med den 12 september. Namnbytet till Erik Penser Bankaktiebolag genomförs samtidigt.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Peter Melbi, VD för Erik Penser Bankaktiebolag och Erik Penser AB,
telefon 08 - 463 80 00

Erik Penser Bankaktiebolag är en privatägd och oberoende bank, grundad 1994. Banken erbjuder ett brett urval av finansiella tjänster för privata och institutionella investerare. Erik Penser Bankaktiebolag verkar under insyn av Finansinspektionen och är medlem av de ledande nordiska börserna, SwedSec och Svenska Fondhandlareföreningen. Banken har cirka 125 anställda och huvudkontor i Stockholm.