Tierra Products AB

Erik Tjerneld nyrekryterad varumärkeschef på Tierra

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2012 09:08 CEST

Erik Tjerneld har rekryterats till varumärkeschef för Tierra AB. Erik kommer närmast från Multicom Security där han arbetade som sälj- och marknadschef.

- I min roll som varumärkeschef på Tierra kommer ett stort fokus ligga på att positionera varumärket samt få ut Tierra på marknader utanför Norden, samtidigt som vi självklart även ska fortsätta växa på hemmaplan. Med min bakgrund från andra branscher kommer jag att försöka bidra med mina erfarenheter därifrån för att utveckla verksamheten, säger Erik Tjerneld, varumärkeschef på Tierra.

Erik är 39 år och bor på Ekerö utanför Stockholm. Han är en hängiven skidåkare och resterande fritid ägnas åt familj, klättring och friluftsliv.

Vill ni boka ett möte med Erik och kanske komma på ett besök på Tierras kontor i Solna, återkom gärna så sätter vi upp ett möte.

För mer information, v.g. kontakta:
Erik Tjerneld, varumärkeschef på Tierra
tel: 0706 49 50 00 eller erik.tjerneld@tierra.se
Magdalena Höglund, presskontakt, Highland PR
tel: 0733 338840 eller magdalena@highlandpr.se

Länk till mer information: www.tierra.se eller Tierra på Facebook

Tierra grundades 1983 av Anders Andersson i Kinna utanför Borås. Företaget utrustade den första helsvenska expeditionen som lyckades bestiga Mount Everest 1991. Idag har Tierra kontor i Stockholm och Örnsköldsvik. Tierra utvecklar och säljer produkter för ett aktivt uteliv och expeditioner. www.tierra.se