Winkir Teater och Musik

Erik Winqvist, vår modernaste företagskonsult

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2009 14:08 CEST

Nu när konjunkturen är på väg att vända uppåt blir det plötsligt plats för kvalificerade konsulter. Erik Winqvist är en av våra modernaste företagskonsulter och räknar med att få bråda tider under hösten.

Han menar att det har kommit ny kunskap och att vi fått nya erfarenheter. När tiderna blir bättre är det vanligt att man gör om gamla misstag och det tycker Erik är onödigt. Något provocerande påstår han att visioner och idéer är dussinvaror, det är ”hur” som gäller.

”använd alla tillgängliga medel för att nå dina mål” ”helikopterperspektiv är lika viktigt som detaljkunskap” ”sluta med tyngande planer, de styr oftast för mycket”

”alla stora förbättringar sker i många små steg”

”det viktigaste är hur målen är formulerade” påstår han och menar att målen skall vara mätbara och realistiska.

”Medarbetarna ska vara effektiva och det är något de kan lära sig att bli” är också ett, för många, provocerande påstående, men Erik menar att erfarenheten visar att nästan alla människor kan öka sin effektivitet med mer än 20 % och ändå uppleva arbetet som mer tillfredställande, det är ofta de ineffektiva som blir olyckliga och utbrända. Lär dem ”hur” och de blir både gladare och lönsammare.

Erik Winqvist är inte bara företagskonsult, han har även gjort karriär inom näringslivet och varit vd i 15 år. Han är en framgångsrik artist, och manusförfattare. ”Jag är på väg att nå mina mål” avslutar Erik Winqvist.

www.winkir.se kan man läsa mer om Erik Winqvist och klicka sig fram till några korta informationsfilmer, se pressklipp, läsa om föredrag och böcker, lyssna på artisten.

Information. 0708 77 66 67

Bilder finns hos fotografen Anna Yu 070-970 95 21