Sirius IT

Erika Berggren ny affärsområdeschef på Sirius IT

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 08:21 CET

Erika Berggren har utsetts till ny chef för Sirius IT:s affärsområde Norr, med kontor i Skellefteå.

- Erika har fått uppdraget utifrån sin kompetens, sitt engagemang och sin drivkraft, säger Andreas Wikholm, VD för Sirius IT.

Erika har fram till nu haft ansvaret för Sirius IT:s support- och leveransenhet. Hon har en gedigen bakgrund som verksamhetskonsult och projektledare. Hennes bana inom IT-området började på dåvarande Kommundata 1991 (som senare kom att heta Tietoenator), och gick över till Sirius IT då det företaget bildades 1 november 2006.

Vid sidan av jobbet är Erika en profil inom folkmusiken i Västerbotten, ett intresse som hon delar med hela familjen som består av man och två barn. Erika är 38 år.

Sirius IT, med totalt 150 medarbetare i Sverige, har sitt största affärsområde i Skellefteå. Här finns 40 systemutvecklare, systemintegratörer och supportkonsulter som arbetar bland annat med utveckling av e-tjänster och lösningar för dokument- och ärendehantering.

Det går bra för Sirius IT. Företaget redovisar sitt resultat för 2009 inom de närmaste veckorna, och allt pekar på att det kommer att se mycket bra ut. I företagets planer för 2010 finns tillväxt och personalen i Skellefteå har många intressanta och utmanande utvecklingsprojekt att se fram emot under året.

Erikas företrädare Håkan Åhlund har gått vidare till nya uppdrag inom företaget.

För ytterligare information kontakta gärna:
Erika Berggren, 0910-58 66 24, erika.berggren@siriusit.com
Andreas Wikholm, 08-633 22 50, andreas.wikholm@siriusit.com

Sirius IT är en ledande leverantör av IT-lösningar inom e-tjänster, självservice- och handläggningsprocesser för kunder inom offentlig sektor och valda delar av näringslivet så att dessa kan förbättra tillgängligheten och servicen samt effektivisera sin verksamhet. Sirius IT i Norden har 400 medarbetare, varav 150 i Sverige. Bland kunderna finns SLL, Coop, Apoteket, Stockholms stad, Vetenskapsrådet och Åhléns. Läs mer på www.siriusit.se