Lärande i Sverige AB

Erlaskolan gör intresseundersökning, för etablering vid Mälardalens högskola

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 08:26 CET

Erlaskolan planerar att starta en ny grundskola på Vasagatan 44, i Mälardalens högskolas lokaler, till hösten 2011. Därför skickar vi nu ut en intresseundersökning till 1000 hushåll i Västerås.

- Vi skickar det här brevet till föräldrar med barn i grundskoleåldern, som bor nära vår tänkta adress på högskolan, berättar Ola Stenliden, projektledare inom Erlaskolan. Anledningen är att vi behöver få en bild av hur stort intresset är för en ny grundskola i Västerås. Särskilt på den adress vi tänker oss.

- Men vi vill också samla in frågor och synpunkter för att kunna ta till oss av dem och använda dem i utvecklingen av vår nya grundskola, fortsätter Ola Stenliden.

Informationsträff
Den 22 november klockan 19. 00 kommer vi till Västerås för att berätta mer om hur vi tänker och svara på frågor om Erlaskolan. I samband med detta kommer vi också att hålla en kortare pressträff.

Erlaskolan är en politiskt och religöst obunden friskola som planeras starta på flera orter i Sverige under höstterminen 2011. Vi ägs av utbildningsföretaget Lärande i Östergötland AB, som i sin tur även äger Realgymnasiet, en gymnasieskola som idag finns tolv orter runt om i Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Norrköping.