Kulturtavlorna

Ernst Billgren inviger Tensta, Bromma och Vällingby

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 09:05 CEST

Kulturtavlorna finns äntligen i Stockholms förorter och först ut att inviga annonsplatserna är Ernst Billgren. När kulturen får en direkt kommunikationskanal till folk som lever och bor utanför innerstaden ställer Ernst oss frågan: Var är Kultur?

Ernst Billgren är av åsikten att konst är det som gör oss till människor. Därför är det roligt att se hans kulturtavla i flera av Stockholms förorter. Att tavlorna nu finns i förorterna ger kulturutövare möjligheter att nå Stockholms alla invånare på ett sätt som inte funnits tidigare.

"Kultur är inget som bara kommer till en, utan något som man får lov att resa sig ur sin fåtölj och leta reda på. Det finns en massa vettig information om kultur om man bara lyfter näsan från sin telefon. Nu finns den informationen även i förorten. Stockholms innerstad växer och nu är även förorten i centrum", säger Ernst Billgren, som med sin unika bredd och mångfald anses vara en av Sveriges mest betydande konstnärer.

Kulturtavlorna är reserverade för kulturarrangörer
”Vi tycker att det är jätteviktigt att information om föreställningar, utställningar, konserter och andra evenemang når alla. Kulturtavlorna är reserverade för kultur och konst och vi erbjuder kostnadseffektiv annonsering för alla kulturutövare. Över 150 stora och små museer, teatrar, scener och andra kulturarrangörer väljer att synas hos oss. Nu känns det fantastiskt att kunna erbjuda plats även i förorterna”, säger Pelle Berg, vd på Kulturtavlorna.

Tavlorna är monterade  och bokningen av tavlorna öppnar i början av november.

Om Kulturtavlorna

Kulturtavlorna eller stolptavlorna, som vissa säger, finns utplacerade på lyktstolpar i Stockholms innerstad. Här kan alla som utövar kultur köpa annonsplats. Bland våra kunder finns stora aktörer som museer och teatrar, men även små gallerier och privata konstutövare. www.kulturtavlorna.se

Vi försöker alltid hitta de bästa platserna så att kulturen kan nå maximalt antal unika kontakter. Idag har vi drygt 150 st kunder som kontinuerligt marknadsför sina evenemang på stadens kulturtavlor.

Håll koll på kulturen och vinn biljetter
Gilla gärna Kulturtavlorna på Facebook och följ oss här på Mynewsdesk så får du nyheter, tips om kulturevenemang och möjlighet att delta i våra tävlingar.

Hör av dig till oss så berättar vi mer!