Universal Music Sweden

​Eros Ramazzotti släpper nytt album

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2015 11:23 CET

Med över 60 miljoner sålda album världen över är Italiens mest framgånsrika artist Eros Ramazzotti tillbaka med nya albumet “Perfetto”. Albumet som släpps den 12 maj följer upp hans senaste succé “Noi” som sålt 4 x Platina i hemlandet samt är platina/guldcertifierad i flertalet europeiska länder.

“Perfetto” är producerat av Eros Ramazotti själv tillsammans med producenten Claudio Guidetti och gitarristen Michael Landau (Michael Jackson, James Taylor, Miles Davis…). Albumet innehåller 14 spår inspelade i Los Angeles, Milano och Rom och första singeln “Alle Fine Del Mondo” släpps den 27 mars.

Eros Ramazzotti gav ut sitt första album “Cuori Agitati” 1985 och bland hans skivsuccéer märks “Terra Promessa”, “L’ombra del Gigante” och “Fuoco Nel Fuoco”. Han har tidigare samarbetat med världsstjärnor som Tina Turner, Anastacia, Cher och Ricky Martin.

I september påbörjar han en världsturné som avslutas till sommaren 2016.

«When you finish working on a project, or anything else, you look at it, give it a final touch and then say Perfetto! So there, I decided to call my album like that, with an expression that is understood and used all over the world”.

www.ramazzotti.com