Västtrafik

Ersättningsbussar ytterligare sex dagar mellan Angered och Gamlestadstorget

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2012 15:08 CEST

Arbetet med att bygga om hela Angereds buss- och spårvagnshållplats samt upprustningen av spåren mellan Gamlestadstorget och Angered kommer att ta ytterligare sex dagar. Det innebär att spårvagnstrafiken inte kan starta som planerat i samband med tidtabellskiftet på söndag, och att resenärerna får fortsätta att åka buss några dagar till.

Tyvärr kan man inte behålla samma trafikupplägg för busstrafiken som man haft under sommaren, men varje avgång med spårvagn kommer att ersättas med två bussar, en direktbuss mellan Angered och Gamlestadstorget och en lokalbuss från Angered via Hjällbo, Hammarkullen och Storås vidare till Gamlestadstorget. Det innebär bl a att resenärer från Gårdsten (linje 73), Lövgärdet (linje 75) och Rannebergen (linje 76)  kommer att få byta i Angered centrum. Ersättningsbussarna går hela trafikdygnet under den förlängda byggperioden.

För aktuell information hänvisar vi till Västtrafiks hemsida www.vasttrafik.se. Information om avgångstider och resmöjligheter kommer att uppdateras i  Reseplaneraren, och finnas tillgänglig fr o m söndag 19/8 för trafiken under veckan. Information kommer också att finnas på hållplatserna i området och Västtrafiks trafikinformatörer kommer att vara ute under hela perioden. Spårvagnstrafiken beräknas vara igång igen vid trafikdygnets start lördag 25/8.

För mer information:
Jarl Samuelsson, chef spårbunden trafik 0727-35 26 15
Västtrafiks presstjänst: 0771-41 43 99

Varje dag reser 375 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.