Inova

ES Equipment årets alumniföretag

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 14:39 CEST

I år gick den hedersfyllda utmärkelsen Årets Alumniföretag till ES Equipment som har nått stora framgångar under det gångna året. Inova delade ut priset under den årliga alumniåterträffen, den 16 juni på Naturum i Mariebergsskogen.

Martin Bergstrand, produktutvecklare på ES Equipment, tog emot priset som motiverades med:

”Genom ett ihärdigt och målmedvetet arbete har årets alumniföretag utvecklat en livsviktig produkt med användningsområden inom olika branscher. Tack vare ett starkt team och stor uthållighet har företaget ES Equipment nu vuxit till ett exportföretag som steg för steg tar sig ut på en bred internationell marknad.”

– Att få den här utmärkelsen känns väldigt hedrande med tanke på de många, framgångrika företag som fightas om titeln, säger Martin Bergstrand, produktutvecklare och representant för ES Equipment.

Bakom företagets framgångar står även vd Björn Åhlén och Mimmi Olsson. ES Equipment lämnade Inovas inkubator 2007.

Om ES Equipment

ES Equipment har utvecklat ett effektivt skärverktyg, S-CUT, som främst används för att snabbt skära upp kläder och andra textilier vid akuta olycksfall. Verktyget används framför allt inom akut- och ambulansvården, räddningstjänsten och försvaret. ES Equipment har återförsäljare i de nordiska länderna, flera länder i Europa och USA. Under våren har de även brutit sig in på den asiatiska marknaden och exporterar nu sina produkter till både Sydkorea och Kina. S-CUT:en finns även med på utställningen Made in Värmland som invigdes på Värmlands Museum under den gångna helgen.

Om alumniåterträffen

Alumniåterträffen är en viktigt del av Inovas satsning på ett ökat utbyte och samarbete mellan gamla och nya inkubatorföretag. För Inova blir träffen ett sätt att behålla kontakten med alumnerna och en möjlighet att återanvända den kunskap som de tar med sig när de lämnar inkubatorn.

Läs gärna hela artikeln om alumniåterträffen på www.inova.nu

Kontaktuppgifter:
Martin Bergstrand, produktutvecklare ES Equipment, 076-104 96 80